Is honing net zo slecht voor je tanden als suiker?het is een natuurprodukt maar tast het ook je tanden aan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.7K

Het beste antwoord

Ook natuurprodukten kunnen slecht zijn.

In dit geval is de suiker een goede voedingsstof voor de bacteriën in je tandplaque. Die bacteriën zetten de suikers om in een zuur, en dat zuur tast je tanden aan.

(Daarom zitten die bacteriën zo graag op je tanden: ze gebruiken het kalkskelet van je tandglazuur om het zuur, dat voor hen een afvalproduct is, te neutraliseren.)

Dus ja, honing is net zo slecht voor je tanden als een vergelijkbare hoeveelheid suiker.
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Drink elke dag een kop thee met honing,vandaar,dus gewoon goed blijven poetsen.

Andere antwoorden (1)

Honing bestaat grotendeels uit suikers, nl. fructose en glucose, die even slecht zijn voor de tanden als gewone suiker (saccharose). De sporen van de micro-nutriënten die het bevat zijn zodanig laag dat deze nauwelijks belang hebben.