wanneer kan ik het beste euthyrox slikken?

Indien ik hem 5 uur in de morgen slik mag ik daarna weer naar bed?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.9K
Ritsuka
10 jaar geleden
Vraag dit na bij je huisarts of apotheek, niet hier
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
half uur voor het ontbijten ,weet ik maar mag ik hem om vijf in de ochtend innemen en dan terug naar bed en om 7 uur ontbijten.En als ik hem om vijf uur inneem,hoelang blijft hij dan werkzaam.

Antwoorden (2)

Hoe neemt u dit middel in?
Neem dit geneesmiddel altijd in precies zoals uw arts of apotheker u dat heeft verteld. Twijfelt u over het juiste gebruik? Neem dan contact op met uw arts of apotheker.

U moet Euthyrox één keer per dag innemen, een half uur voor het ontbijt. U kunt Euthyrox het beste met wat vloeistof (bijvoorbeeld een half glas water) innemen.

Toegevoegd na 12 minuten:
Het lijkt mij dat je, nadat je dan eerst om half zes een ontbijt hebt genuttigd, daarna weer op bed zou mogen gaan liggen.
Amadea
10 jaar geleden
Het beste is het om de euthyrox in te nemen, op een nuchtere (dus lege) maag. Een half uur later mag er dan gegeten worden.
Voor de opname van de euthyrox uit de maag is het belangrijk, dat er geen ander eten in de maag aanwezig is. Dit is de reden waarom aanbevolen wordt om het 's ochtends in te nemen; dit is namelijk het tijdstip waarop mensen doorgaans het langs niet gegeten hebben, vanwege het slapen. Het duurt dan ongeveer een half uur voordat de euthyrox vanuit de maag in de darmen is gekomen. Daarom mag er een half uur later weer gegeten worden.
Het maakt dus eigenlijk niets uit als het langer dan een half uur duurt voordat er weer gegeten wordt, als de euthyrox de maag heeft gepasseerd.

Als u het middel dus om 5 uur 's ochtends inneemt, dan is het geen probleem als u pas om 7 uur ontbijt.
Euthyrox is niet schadelijk voor de maag of slokdarm; er is dus ook geen reden waarom u niet zou mogen liggen (en slapen) Alleen als u last heeft van reflux (daarbij komt een beetje maaginhoud in de slokdarm) kunt u beter niet meer gaan liggen na inname van de euthyrox. Het kan dan namelijk langer duren voordat de euthyrox de maag passeert.

Overigens zie ik geen goede reden om zo vroeg wakker te worden om de euthyrox in te nemen. De euthyrox geeft een erg stabiele spiegel in het bloed; daardoor maakt het voor het effect zelf niet uit of u het inneemt om 5 uur 's ochtend of om half 7.
In een van de reacties vraagt u nog hoe lang het middel werkzaam blijft als u het om 5 uur inneemt. De werkzaamheid en werkingsduur zijn dus zo goed als niet afhankelijk van het tijdstip van inname.
Als u een stabiele hoeveelheid in het bloed heeft (dus als u de pillen al een tijdje neemt) dan duurt het enkele weken voordat u zult merken dat de werking afneemt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt voor dit antwoord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
graag gedaan