Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het als autist mogelijk om minder stijf te lopen? En hoe?

De vraag zegt denk ik genoeg?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Helaas hoort die stijfheid bij een van de symptomen van een autist. Vaak "fladderen"ze ook met hun armen en maken ze veel vaak dezelfde bewegingen. Wellicht zal fysiotherapie de stijfheid iets doen verminderen, maar helemaal verdwijnen lijkt me niet mogelijk. Het is nu eenmaal een van de signalen dat men met een autist te maken heeft. Het hoort bij het ziektebeeld. Misschien helpt het ook om bij google te kijken: verhelpen van stijfheid in benen bij autist. veel succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je zou fysio kunnen doen om je spieren soepeler te maken, en zo leer je ook minder stijf te lopen..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal met je eens!
Fysio werkt heel erg goed. Uit ervaring kan ik dat stellen.
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat voor dingen zou je dan moeten trainen? Voor welke lichaamsdelen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn zoon heeft als klein kind eigenlijk alles getraind, maar bij hem lag de focus voornamelijk op lopen op een balk (evenwicht dus), vangen, gooien en rennen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Evenwichtig lopen kan ik dan weer wel, het is vooral de soepelheid ervan :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@wendy: dan stond bij jouw kind de motoriek en coordinatie voorop en volgens mij niey specifiek stijfheid.
Of heb ik het dan mis?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar heb je deels zeker gelijk in.
Door zijn motoriek liep hij "eigenaardig", stijf dus.
En wat ik bij jouw antwoord schreef: je ziet het heel duidelijk bij veel kinderen op de school van mijn zoon. Een motorisch probleem uit zich vaak in wat stram/stijf lopen/bewegen.
Een autist mankeert lichamelijk of motorisch niks, dus zij lopen in de regel niet stijf.

Nu kan het zijn dat de vraag over jezelf gaat. In dat geval geldt voor jou hetzelfde als voor elk ander: aks je niet stijf wilt zijn moet je meer bewegen. Sport, rek en strek. Dat soort. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uh.... ik ken vele autisten die motorisch weldegelijk problemen hebben! Gerelateerd aan het autisme. Mijn zoon zit op een school met veel mensen met autisme, en dat is zeer duidelijk te zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waaraan kun je iemand herkennen met autistme?
- Mensen met autisme maken moeilijk contact
- kunnen zich slecht inleven in een ander
- kunnen zich moeilijk verplaatsen in de gevoelens en gedachtes van anderen
- maken niet of nauwelijks oogcontact
- er ontbreekt wederkerigheid in het contact (praten meer tegen iemand dan echt met iemand)
- zijn vaak erg star en rigide
- vertonen stereotiep gedrag (wiebelen, wiegen, fladderen)
- willen vaak hun zin doordrijven
- niet 'normaal' spreken;
- kunnen slecht tegen veranderingen
- kunnen zich koppig of driftig uiten (meestal ingegeven door angst)
- kunnen dwangmatige gedragspatronen ontwikkelen.
- overgevoelig voor bepaalde geluiden, beelden of temperaturen
- houden niet van lichamelijk contact
- houden zich fanatiek vast aan bepaalde routines
- onhandige stijve motoriek
- lijken soms afwezig
- nemen taal letterlijk
- sterk gehecht aan een bepaald voorwerp
- eenzijdige belangstelling Bron: http://www.autismeenzo.nl/klassiekautisme.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb gewerkt met kinderen met autisme, en er was geen enkel kind bij die stihf bewoog. Nu moet ik zeggen dat er niet veel kinderen waren met klassiek autisme. Due kinderen, die heel erg in hun eigen wereld zitten zijn letterlijk en figuurlijk wel meer naar binnen gekeerd en bewegen dan ook wrl stijver. Maar dit is maar een kleine groep van de autisten.
Hoewel de 2e reactie tégen mijn antwoord is bedoeld, laat die wrl zien daf de problemen van autusten meer liggen op sociaal emotioneel gebied.
Het is een psychische aandiening, geen lichamelijke. Jawel, bij een kkeine groep komt ook stijfheid voor. Het merendeel vd problemen ligt op ander gebied.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is ook zo, hoor, maar bij mij komt het echt door mijn autisme.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@yss, dat kan. Misschien kun je pmt ( psycho motorische therapie) aanvragen. Uiteraard kun je ook gewoon sporten en rek en strek want dat is voor iedereen goed.
Als dat, door je autisme, niet gaat werken, probeer dan pmt. Die mensen hebben wat meer verstand van autisme en bijbehorende kenmerjen én zijn thuis in lichaamsbeweging en belevibg.
Gewoon fysio kan ook, maar die zijn weer wat minder thuis is autisme.
Succes, hoop dat je de juiste vorm vindt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je :)
Ik sluit me aan bij het vorige antwoord. Autisme heeft hier inderdaad niet mee te maken. Ik zou naar een sportschool gaan, en daar eens informeren of je evt. begeleidt hiervoor een oplossing kunt vinden. Zij helpen je daar wel bij. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing