Word je door de krant veel te lezen slimmer?

^^
Ik lees dagelijks de krant maar dan vooral het sport gedeelte, ik wil hem nu meer gaan lezen en ook de vele andere stukken die erin staan.
Zou ik hiervan slimmer worden?

Weet jij het antwoord?

/2500

de definitie van slim, ligt voor sommige nogal breed, je kijk op dingen vergroten valt daar naar mijn idee ook onder, een aantal kranten zoals de trouw hebben juist pagina's waarin sterk onderbouwde stukken staan, ook columns waarin mensen eens goed nadenken over alledaagse dingen. hierdoor ga jij dat wss ook doen. bovendien verbeter je idd je taalkennis.

In principe wel. Je bent meer op de hoogte van dingen en kan vaak meepraten over onderwerpen. Je krijgt kennis tot je toe en zal dingen leren wat je niet wist. Door bepaalde dingen te lezen leer je dingen en leer je jezelf strategieën aan,(bijv politiek)

Ja; ik heb ooit gelezen dat hoe meer je weet, hoe makkelijker het is om nóg meer kennis vast te houden. Je nieuwe kennis kan je vasthaken aan de kennis die je al hebt. Hoe meer je weet, hoe gemakkelijker je de dingen begrijpt. Hoe meer je begrijpt, des te slimmer je bent.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100