Hoe belangrijk is je gezondheid voor je geluksgevoel ?

Geluk en gezondheid worden vaak in èèn adem genoemd in kerstkaarten,met oud en nieuw en op verjaardagen.Het klinkt alsof je niet gelukkig kunt zijn als je geen goede gezondheid hebt.
Als je b.v. een handicap of chronische ziekte hebt.Ben je minder gelukkig als je niet gezond bent ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Of je je gelukkig voelt is volgens mij afhankelijk van hoe je tegen de situatie waarin je zit aankijkt.
Er zijn veel gezonde mensen niet gelukkig maar ook veel zieken juist wel gelukkig. Bij deze laatste groep zie je wel dat ze hun ziekte hebben geaccepteerd.
Ziekte laat mensen ook vaak ervaren wat ze nou eigenlijk wel en niet belangrijk vinden, ze hebben leren stilstaan bij de kleine dingen (en de kleine dingen brengen veel geluk), de meeste gezonde mensen rennen maar door.

Het zijn dus niet enkel de omstandigheden die bepalen of je gelukkig bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan me goed vinden in dit antwoord.

Andere antwoorden (4)

ik denk heel belangrijk. Maar je zal natuurlijk gradaties van geluk hebben: je hebt mensen die inderdaad een handicap of chronische ziekte hebben en die berusten in dat feit. Welnu die zullen ook geluk ervaren door de liefde die ze misschien krijgen van anderen.
Je hebt mensen die alles hebben: goede gezondheid en veel geld en die ook niet gelukkig zijn.
Zich gelukkig voelen is allemaal relatief...maar ik denk toch dat wie gezond is zich meer gelukkig zal voelen dan wie niet gezond is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vanaf het voorjaar heeft m'n leven in het teken van ziek-zijn gestaan.
heel veel onderzoeken, operatie, bestralingen.
eigenlijk heeft het me meer geluk dan ongeluk gebracht.
dat familie en vrienden zich zo rondom me schaarden en zo betrokken waren vond ik hartverwarmend.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi verwoord +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een hartverwarmende +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan leer je je echte vrienden kennen +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel mooi Rieneke +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tja dan weet je weer wat vriendschap betekent!+1
Nee niet omdraaien... Het is andersom... Als je het geluksgevoel hebt, dan is gezondheid peanuts... Dan is gezondheid gewoon een beperking van het lichaam, maar niet een beperking voor je geluksgevoel...

En helaas mag men alleen maar gelukkig zijn als men gezond is... Dat is weer aangeleerd, maar ook dit is niet zo...

Voel je gelukkig en gezondheid is niet meer cruciaal van belang...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gezondheid is als algemene fysieke conditie erg belangrijk voor geluk. Een incidenteel griepje maakt je niet ongelukkig maar wat blijvend is wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoop dat je dan nooit blijvend ziek word als je er zo tegenaan kijkt.