Ik lig klaarwakker in bed. Ik heb nog niet geslapen en moet er over 2 uur uit. Hoe voorkom ik dat ik op school, of op het werk, neerga?

Ik moet dus over twee uurtjes opstaan, maar ik heb nog niet geslapen. Hier heb ik vaker last van, ik ga wel vaker de deur uit zonder geslapen te hebben die nacht ervoor, maar dan kan ik direct na school weer m'n bed in. Vandaag gaat dat niet lukken, ik moet werken na school. Aangezien ik in m'n proeftijd zit, erg veel moeite heb gedaan voor dit baantje, en me al eerder heb ziekgemeld vanwege bronchitis, wil ik me niet ziekmelden vandaag.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het is te laat voor een slaappil (waar ik sowieso tegen ben), wil nog wel op tijd op school zijn. Gelieve geen tips als "ga elke dag op hetzelfde tijd naar bed" etc, ik wil alleen weten hoe ik wakker kan blijven.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

blijf op school actief en probeer niet niks te doen, dit zal je alleen maar vermoeider maken. drink koud water en eventueel koffie of thee(als je dit lust). ook weer niet te veel dit kan ook weer een neven effect hebben. eet s'ochtends een aantal boterhammen en eet s'middags ook goed. Als je merkt dat je echt begint in te kakken gooi dan een plens koud water in je gezicht en loop even naar buiten voor wat frisse wind. wat ook wil helpen is even wat hele harde hardcore luisteren word je ook zo wakker van! Succes vandaag!

Zit in hetzelfde schuitje :P, 1: verwarm je aan deze gedachte 2: ga NU slapen, doe ik het ook 3: zorg dat je morgenochtend ruim de tijd hebt wakker te worden 4: ga morgenochtend douchen 5: ga morgenochtend goed ontbijten 6: ga morgenochtend veel koffie drinken en heb je misschien tussen school en werk niet even om nog te pitten? truste

Zet je computer uit en ga slapen. Heus, je bent nu moe genoeg. Ik val ook vaak pas in slaap als ik de vogeltjes hoor, maar ik slaap wel. Wat heb jij trouwens voor school, dat je al om half zes op moet staan? Probeer niet wakker te blijven, maar pak gewoon je 2 uurtjes slaap, want anders ben je morgen helemaal kapot. Probeer morgen voordat je naar bed gaat goed te ontspannen, door zeker een uur lang geen TV en geen PC aan te hebben. Je zult zien dat je dan meer ontspannen bent en eerder slaapt. Welterusten.................zzzzzzzzzzzzzzz

Heb er ook vaker last van,zoals nu ;p maar ik kan tot 13.00 uur blijven liggen als t zou moeten. Begin morgenvroeg met n douche,goed ontbijt,dan koffie koffie koffie (eet wel tussendoor,al is t maar n btje) Volgens mij heb je,je telf.al uit toch sterkte,je kunt behoorlijk brak zijn met weinig slaap.

Tips voor een volgende keer: ga tellen. Ik tel achteruit vanaf 1000. En dan schrijf ik in gedachten de cijfers in de lucht, terwijl ik mijn ogen dicht heb. Heel langzaam.

1) Neem sterke koffie. Voedzaam ontbijt. Blijf de hele dag door veel water drinken.

Eigenlijk hou ik niet zo van dergelijke drankjes, maar vandaag zou een RedBull je misschien kunnen helpen. Veel mensen zeggen dat het niet werkt en slechts suggestie is, maar wanneer ik in hetzelfde schuitje zit als jij (dus nog van alles moet doen terwijl ik eigenlijk terug naar bed moet) dan helpt een blikje RedBull me die laatste moeilijke uurtjes door. Het geeft me dan net de kick die ik nodig heb om nog even door te kunnen gaan. Voor een keertje is het niet zo erg, toch? Verder raad ik je aan om eens te gaan mediteren wanneer je niet kunt slapen. Dit is helemaal niet zo moeilijk, er bestaan ook simpele manieren van meditatie die je al liggend in bed toe kunt passen. Bij mij werkt het niet altijd (ik ben met vlagen ook zo'n nachtbraker), maar vaak ook wel. Ik mediteer dan met als doel om mijn hoofd leeg te maken van de dingen waar ik mee zit. Het heeft namelijk geen enkele zin om wakker te liggen van problemen of gebeurtenissen uit het verleden. Vaak ga je s'nachts dan toch alleen maar liggen malen, huilen of je opgefokt liggen voelen en de volgende ochtend is er niks veranderd aan je probleem. Succes ermee, ik hoop dat je een goed advies krijgt op deze vraag, waar je wat mee kunt!

Een koude douche werkt het best bij mij. Oh, en van dextro krijg ik ook altijd energie.

Het klinkt gek maar op natuurlijke wijze blijf je het best wakker door je zoveel mogelijk op leuke zaken te focussen en ook Bewust te focussen op het fenomeen wakker blijven op zich. Als we moeheid voelen zijn we geneigd om daaraan toe te geven en dan versterken we ook het gevoel van moeheid. Door net datgene te doen wat je in eerste instantie niet zou doen doorbreek je de boodschap die jouw brein aan jouw spieren, zenuwen, cellen en ledematen geeft. In plaats van zich klaar te maken voor effectieve rust ga je ze opnieuw activeren en wakker maken voor een langere dagtaak. Uiteraard ga je die slaaptijd nadien moeten inhalen maar je zal dan ook beter slapen omdat je in jouw opdracht van wakker blijven bent geslaagd. Wie gaat slapen met een tevreden gevoel slaapt beter. Deze regel gaat ook op voor wie wakker wil blijven. Wie wakker is of werkt met een Vrolijke ingesteldheid die blijft moeiteloos actief. Doe maar eens heel bewust deze eenvoudige test. Indien je er aanvankelijk niet in slaagt dan zal je nadien altijd moeten toegeven dat Jij degene bent die onbewust gedachten hebt toegelaten die jou van jouw gewenste doel hebben afgeleid. Oefening baart kunst, dus ook jij kan hierin een primus worden ;-) Succes ermee en veel Plezier met jouw naschools baantje!

ik zou er dan maar gewoon uitgaan, douchen, aankleden, eten en wat gaan doen. Want de kans dat je toch nog in slaap valt, is best wel groot. Verder ben je tegen slaapmiddelen, maar als je hier lang last van hebt, zou ik toch maar eens naar de huisarts gaan, temazepam werkt heel goed, en werkt maar 8 uur, dus de volgende dag ben je gewoon fris en niet meer moe. veel succes

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100