wat is bruine slijmerige vlies en bloedverlies vagina?

ik kreeg dit na het plassen toen ik wc papier pakten zag ik een slijmerige vlies op het papier het plakte en er was bloed.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.7K

Antwoorden (3)

Dat slijm komt uit de baarmoederwand. Meestal een teken dat je gaat menstrueren.

Een beetje slijm en bloed hoeft nog geen menstruatie te betekenen, dat gebeurt wel vaker.

Als je een jong meisje bent en in de puberteit betekent dit meestal dat je zo'n beetje begint met de menstruatie.

Toegevoegd na 2 minuten:
Daarnaast kan het gewoon afscheiding zijn. De baarmoederwand scheidt slijm af om ziektekiemen buiten te houden. Als het probleem zich langer voordoet kan je dit het beste even met een arts bespreken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet hoe oud je bent, maar waarschijnlijk ben je voor de eerste keer ongesteld geworden.
Ga naar je moeder, zij kan je wel helpen en informeren over maandverband.
Ritsuka
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een goed antwoord. Echt, ga naar je moeder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aanvulling: zij weet wat je moet doen.
Net als een paar anderen dacht ik in eerste instantie dat je een jong meisje was dat voor het eerst gaat menstrueren, maar ik lees nu dat je 20 bent, dus ik ga er vanuit dat je al wat langer menstrueert, klopt dat?

Wat je beschrijft, kan wat bruinige afscheiding zijn, oud bloed, of een stolsel. Het kan zijn dat je vlak voor of na je menstruatie zit, maar soms verlies je ook tussentijds wat bloed. Je cyclus kan onregelmatig worden door stress, bepaalde medicatie, of andere factoren. En als je de pil gebruikt, kun je altijd eens een tussentijdse bloeding hebben, bijvoorbeeld omdat je een pil bent vergeten, omdat de pil minder betrouwbaar is doordat je diarree hebt gehad of hebt overgegeven, of omdat je bepaalde anderen medicatie gebruikt, of je kunt ook gewoon een doorbraakbloeding hebben. Mocht je gewend zijn om de pil door te slikken zonder (frequente) stopweek, dan is het verstandig om - als zo'n bloeding aanhoudt - een extra stopweek in te lassen.

Ik weet niet of je seksueel actief bent, maar je kunt ook wat bloedverlies hebben na het vrijen, of - een minder leuke reden - omdat je een soa hebt. Als je onveilige seks hebt gehad, is het sowieso verstandig om je hierop te laten testen. Is dat niet aan de orde, maak je dan vooral niet druk: het is helemaal niet abnormaal om af en toe wat bloed en slijm te verliezen buiten je menstruatie om. Als het eenmalig is, zou ik me er al helemaal geen zorgen om maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als aanvulling: als je de pil niet slikt, kan dit ook optreden rond het tijdstip van de eisprong.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog een kleine aanvulling op Lies haar goede antwoorden... bij aanhoudende bloedingen ( die niet in je menstruatie periode vallen) toch even naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal goed, dank voor de aanvullingen. Ik twijfelde nog of ik af moest sluiten met dat laatste advies om wanneer dit vaker voorkomt naar de huisarts te gaan, en deed het uiteindelijk niet omdat de vraag duidelijk over een eenmalig iets gaat, maar inderdaad is het niet onverstandig dit toch even in je achterhoofd te houden.