na discotheek druk op de oren, hoe kom ik hier vanaf?

na zondag ochtend naar de discotheek te zijn geweest heb ik nog steeds druk op de oren. Dus geen piep of suis die ik hoor als het stil is, het is net of er watten in mijn oren zitten alleen hoor ik nog wel alles goed, het is gewoon irritant dat drukkende gevoel op beide oren.

Ik heb geprobeerd om mijn oren te klaren door mijn neus dicht te houden en dan zacht door de neus te blazen maar dit werkt niet.

kan het zijn dat er in de buis van Eustachius teveel oorslijm zit of is dit niet een reden.

Ik moet ook zeggen dat ik als kind vroeger een aantal keer een oorontsteking heb gehad

zijn er hier mensen die dit ook hebben of hebben gehad? en gaat dit vanzelf over?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.5K

Het beste antwoord

Je oren beschikken over een automatische volume-reductie die bestaat uit spiertjes waarmee de gehoorbeentjes "losser" of "vaster" gezet worden.
De doorgifte van trillingen van het trommelvlies naar het vlies van het ovale venster worden zo meer of minder gedempt.
Waarschijnlijk heb je te lang in harde muziek gezeten zodat de spiertjes behoorlijk overbelast zijn.
Rust zal het op den duur oplossen, maar beschouw het als waarschuwing dat erger (afbraak trilharen in slakkenhuis) voorkomen is.

Toegevoegd na 2 minuten:
Goede tip: gehoorbescherming (oordopjes) gebruiken.

Toegevoegd na 4 minuten:
Uit Wikipedia:
"In het middenoor bevinden zich twee spiertjes (musculus tympanicus en musculus stapedius). Deze kunnen de gehoorbeentjes ten opzichte van elkaar iets verschuiven, waardoor hard geluid verzwakt kan worden doorgegeven of zwak geluid juist versterkt kan worden doorgegeven."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

oordopjes op doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
door te blazen terwijl je je neus dichtknijpt en je mond dichthoudt zet je druk op je oren. (niet overdreven hard doen want dan kun je je trommelvlies kapot maken, niet doorgaan als het pijn doet dus) Hierdoor stel je de druk van buiten je trommelvlies en er binnen gelijk. Misschien helpt dat iets. Andere manieren om dit te doen zijn slikken of met je kaak 'wiebelen'