weet iemand 4 vragen over de 3 eenheid?

heb ik nodig voor school. we hebben als kernwoord de 3 eenheid gekozen. en nu is de opdracht er 4 vragen er bij te bedenken. wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Waarom alleen mannelijke leden? De moeder word compleet buiten spel gezet. Ze wordt alleen als broedkip gebruikt, moeders zijn de schenkers van leven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je met de moeder Maria bedoelt: Maria was niet Goddelijk. Ze was niet God, zoals Jezus de mens geworden God is en de Heilige Geest ook God is. Het zijn drie verschijningsvormen van 1 en dezelfde: God. Vandaar dat ze het de drie-eenheid noemen.
Wie is de vader? Welke zoon? Wat is de heilige geest?

Hoe staan ze met elkaar in verband, wat is hun onderlinge relatie?

Wat is hun betekenis voor de mensheid?