Symptomen kúnnen zijn:
-Gedeprimeerde stemming gedurende het grootste deel van de dag.
-Duidelijke daling van belangstelling in aangename activiteiten.
-Veranderende eetlust en duidelijke gewichtstoename of gewichtsverlies.
-Verstoord slaappatroon of slapeloosheid of meer slapen dan normaal.
-Veranderingen in activiteitenniveaus, rusteloosheid of zich beduidend langzamer bewegen dan normaal.
-Vrijwel alle dagen vermoeidheid of energieverlies.
-Gevoel van schuld, hulpeloosheid, bezorgdheid, en/of vrees.
-Verminderde capaciteit om zich te concentreren of besluiten te nemen.
-Suïcidale gedachten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Depressie_(klinisch)
En, even uit mijn hoofd: ze moeten een aantal maanden voortduren .

Maar: de diagnose moet wel officieel vastgesteld worden door een deskundige.
Een aantal van deze kenmerken kunnen namelijk ook andere redenen hebben, bijvoorbeeld rouw.
Een depressie is iets héél anders dan je een paar dagen niet zo lekker in je vel voelen.
Dus als je zeker wilt zijn of je depressief bent, ga dan naar je huisarts.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik citeer: "Depressie is een ernstige aandoening die door een arts moet worden vastgesteld en adequaat kan worden behandeld. Onderstaande test die gebaseerd is op een vragenlijst van het Amerikaanse National Institute of Mental Health, overloopt een aantal symptomen die op een chronische depressie of een bipolare stoornis (manisch-depressief) kunnen wijzen. " Deze website geeft naast deze informatie ook een aantal checklisten betreffende verschillende vormen van depressie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat weet je door naar de dokter te gaan, en die het te laten uitzoeken, door doorverwijzen of testen. Niet door een of andere internettest, aar een paar niet te controleren namen onder staan, en die je ook nog eens fout kunt interpreteren
anneliez