is het gezond om de hele dag door alleen maar thee te drinken?

dus wel gewoon eten enzo maar qua drinken dus alleen maar thee.
of zit er aan thee ook een nadeel als je het teveel drinkt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.7K

Het beste antwoord

Bij alles geldt: eet en drink met mate, en dat geldt zeker ook voor thee.
Te veel thee kan klachten geven als obstipatie, en het looizuur (= de bruine aanslag van thee) voorkomt de opname van mineralen. Verder bevat thee veel fluoride. Over het algemeen wordt dit gezien als iets positiefs, en in geringe mate is dat zeker zo omdat het onze tanden versterkt. Maar in grotere hoeveelheden is fluor giftig waardoor het allerlei klachten veroorzaakt. Drink daarom een normale hoeveelheid thee: hou je aan maximaal een pot per dag, en ga daarna over op onschuldige kruidentheeën.

En dan over thee met suiker, want ik weet niet of je met of zonder drinkt:
Er zijn wel eens onderzoeken geweest waarin naar voren kwam dat het gebruik van suiker in thee slanker maakt... Toch is thee zonder suiker beter; of je er van afslankt of (juist) niet, het is gewoon gezonder.
En eigenlijk is het ook niet nodig, want veel kruiden en smaakjestheeën hebben van nature een zoete smaak.
Honing is trouwens niet beter dan suiker, omdat de hoge temperatuur van thee de positieve eigenschappen van honing vernietigt.

Tot slot: smaakjesthee kunnen chemische aroma’s bevatten waar je veel dorst van krijgt. Neem daarom theeën met echte (natuurlijke) smaken. Deze aroma’s worden verkregen door bloemblaadjes van bijvoorbeeld de jasmijn (jasmijntee) of bergamot (earl grey).

http://www.watziterin.nl/artikel/thee.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het is de suiker die je vaak in je thee doet die niet goed is. Als je puur thee drinkt dan is dit niet erg. Blijf wel uit de buurt van senna/afslankthee want dit is laxerend.
En geen kruidenthee wanneer je zwanger bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan weinig kwaad, alleen zullen je tanden bruin worden door de aanslag en als je er suiker indoet is dat ook niet echt goed voor je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, helemaal niets mis mee, net als water (zonder suiker dan). Met suiker is het de suiker die veel calorieeen heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan geen kwaad hoor. Ik drink de hele dag thee, in plaats van water. Wel sterk verdund en zonder suiker of zo. Dus van een theezakje voor een kop thee maak ik dan een pot thee van. Zo drink ik eigenlijk gekookt water, maar dan met een smaakje.

Toegevoegd na 59 seconden:
Oh, ik drink geen Engelse melange, omdat ik merk dat deze thee tandenaanslag geeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat kan geen kwaad.
wel heb je dan meer kans (of sneller kans als je er al last van hebt,) op tandsteen.

Maar verder kan het geen kwaad.

p.s. Tandsteen is overigens ook niet echt erg ,de tandarts haalt het zo weg ;)