Moet ik alsnog de huisarts bellen voor "eitjes" van gyno-daktarin?

Ik heb sinds vorige week vrijdag een antibiotica kuur (amoxicilline/clavulaanzuur) gehad voor 7 dagen. Dit is al de 2e keer. Had er gelijk eitjes bij gevraagd omdat ik die de vorige keer ook heb gehad en ook erg goed hielpen maar kreeg weer een vaginale schimmel infectie van die antibiotica. Had geen eitjes gekregen maar canesten (witte tabletten) die ik 3 dagen voor het slapen gaan in moest brengen. Nou dit hielp niks, heb de 1e nacht zo'n jeuk gehad dat ik niet kon slapen en moest huilen van de pijn en jeuk. Die nacht was echt een hel!! De tablet was de volgende ochtend niet eens opgelost, kwam er gewoon weer in zn geheel uit toen ik moest plassen.
Weer de ha gebeld en moest bij de drogist daktarin creme halen. Dat moet ik 2 keer per dag aanbrengen. Nu heb ik een stuk minder jeuk (aan de binnenkant van mn schaamlippen). Maar nu is mijn vraag of iemand weet hoelang ik deze creme erop mag smeren en of ik alsnog de ha moet bellen voor die gyno-daktarin "eitjes" ?? Dit is de 3e dag dat ik deze creme gebruik. De jeuk is wel echt een stuk minder maar nog steeds niet helemaal weg.

Alvast bedankt,

Groetjes

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eitjes? Bedoel je zetpillen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je huisarts bellen met deze vraag lijkt me verstandiger dan de vraag hier op GV te lanceren. (wat de eitjes dan ook mogen zijn) ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met die eitjes bedoel ik ook echt de vorm van eitjes, dat zijn vaginale capsules in de vorm van een ei. Dat moet je 3 dagen voor het slapen gaan inbrengen. Maar weet iemand hoelang ik deze creme mag gebruiken ?!!?!?!

Antwoorden (2)

de klachten kunnen als je pech hebt nog 3 weken aanhouden, in sommige gevallen langer, je moet daktarin 1 week na dat de klachten zijn verdwenen doorsmeren, blijft de jeuk langer dan een week, dan de huisarts weer bellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus als ik het goed begrijp, blijven smeren tot de jeuk weg is en daarna nog een week smeren ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is wel de normale toepassing van daktarin
Geef de volgende keer nog een keer aan dat je allergisch bent voor amoxicilline. Ik ben zelf allergisch voor de tabletten (kreeg er ook een vaginale schimmelinfectie door) maar niet voor de oplostabletten. De daktarin creme moet je gebruiken tot elk spoor van de aandoening verdwenen is +10 dagen daarna. (zie bron) Denk niet dat je nog hoeft te vragen naar de "eitjes" omdat je dan dubbel bezig bent om de schimmelinfectie te bestrijden. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okee hartstikke bedankt voor de tip!! Maar die antibiotica kuur is de enige die werkt voor de reden waar ik ze voor slikte vandaar. Maar zal het in ieder geval aangeven mocht het weer voorkomen.