Hoeveel bloed kun je van een ander "drinken" totdat het gevaarlijk is?

niet dat ik dat van plan was hoor ;-) gewoon benieuwd

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9K
Ritsuka
12 jaar geleden
te veel Twilight gezien?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gevaarlijk voor wie van beiden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha voor de persoon die het drinkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leg nog even 1 keer uit waarom je iemands zn bloed wel kan drinken...

Antwoorden (4)

Nouja, gevaarlijk? Geen idee! Maar ik weet wel dat als je je eigen bloed perongeluk doorslikt ontzettend misselijk kunt worden! (bij bloedneus bijvoorbeeld). Maargoed, als je er echt achter wilt komen zou je het tóch maar eens een keertje moeten proberen is mijn 'advies' voor deze vraag...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen.
Omdat de mens die bloed tot zich neemt zijn verhouding met zijn schepper wetens willens teniet doet.

De aartsvader van wie alle mensen afstammen kreeg het volgende gebod:

(Genesis 9:1-4) . . .Vervolgens zegende God No̱ach en zijn zonen en zei tot hen: „Weest vruchtbaar en wordt tot velen en vult de aarde. En een vrees voor U en een verschrikking voor U zal blijven op elk levend schepsel van de aarde en op elk vliegend schepsel van de hemel, op alles wat zich op de aardbodem beweegt, en op alle vissen van de zee. In UW hand zijn ze nu gegeven. 3 Al het zich bewegende gedierte dat leeft, mag U tot voedsel dienen. Zoals in het geval van de groene plantengroei, geef ik dit alles werkelijk aan U. 4Alleen vlees met zijn ziel — zijn bloed — moogt GIJ niet eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed antwoord+++
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een religieus voorschrift is niet hetzelfde als een biologische (on)mogelijkheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een biologische mogelijkheid met enorme risco's.
Om te beginnen hangt het er heel erg vanaf welk bloed je drinkt. Als degene van wie je het bloed drinkt nou een bloedziekte heeft (Aids en anderen) is het heel gevaarlijk, want dan kan jij die ziekte ook krijgen. Daarnaast is het ook gevaarlijk als het bloed van degene waarvan je drinkt een andere bloedgroep heeft, die gaat klonteren met je eigen bloed, want dan komen er bloedpropjes.
Maar stel nou dat je iemand hebt gevonden met gezond bloed en een bloedgroep die samen gaat met die van jou, hoeveel bloed kan je dan drinken?
Een volwassen man heeft gemiddeld 5 liter bloed, maar dit verschilt natuurlijk per persoon.
Ik kan helaas niet precies op internet/in boeken vinden hoeveel bloed een mens maximaal mag hebben. Ik weet ook niet of dit ooit is uitgezocht. Ik ga ervan uit dat er niet echt een maximum aan zit, aangezien het gewoon via je spijsverteringsstelsel je lichaam binnenkomt en je met bijvoorbeeld sinaasappelsap ook niet echt een maximum hebt.
Waarschijnlijk heb je ook niet de behoefte om veel meer bloed te drinken, aangezien het heel erg smerig is en het ook niet echt de dorst lest. (nee ik drink geen bloed, maar met een bloedneus krijg je ook bloed binnen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er is toch geen bloed-bloed contact???
dus met die bloedgroepen heb je volgens mij helemaal niks te maken.
het bloed dat je drinkt, komt gewoon in je maag/darmstelsel terecht en poep je volgens mij ook gewoon weer uit.
ws kom je niet ver, want bloed ligt zeer zwaar op de maag en leidt al snel tot overgeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is geen bloed-bloed contact nee, als alles in orde is. Als dat niet zo is wel heb je dus een probleem. Maar ik weet ook niet zeker wat er van bloed dat je opdrinkt allemaal in je lichaam wordt opgenomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bloedgroepen spelen geen rol als je bloed eet/drinkt. Of check jij bij elke biefstuk welke bloedgroep de koe had? ;p
je kunt als mens , menselijk bloed in de mond nemen en doorslikken waarna het de maag vult, echter daar stopt het.
om het bloed af te breken en om te zetten naar energie, heeft de maag een heel apart en precies enzym nodig , dat het niet heeft.
waardoor het bloed (geen idee hoeveel , maar geen druppels.) agressief wordt uitgesoten, of door braken of door diarree.(maar ik vermoed een combinatie van deze twee.)