Ik zoek informatie over langdurige hoofdpijn aan één kant van het hoofd. Waar is hierover informatie te vinden?

De pijn heeft geen duidelijke oorzaak, zoals bijvoorbeeld een val of een ongeluk.

Toegevoegd na 1 week:
Bij het sluiten van de vraag: Dank voor de antwoorden en de adviezen!

Antoni
14 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Het kan een z.g. vasculaire hoofdpijn zijn. Die wordt veroorzaakt door een tijdelijke verwijding v.d. bloedvaten in het hoofd. Er zijn twee soorten: migraine en clusterhoofdpijn. Migraine kan een matige tot intense pijn zijn, waar je `s nachts niet wakker van wordt en wat vaker in je familie voor kan komen. Het komt 2 keer zo vaak bij vrouwen voor.
Clusterhoofdpijn is een intense pijn die trekt naar het oog. Je hebt dan ook vaak een tranend oog en een verstopte neus. De pijn is intens en je wordt er `s nachts wakker van. Dit komt 4 keer zo vaak bij mannen voor en komt niet vaker voor in je familie. Voor uitgebreide info moet je maar eens kijken op www.medicinfo.nl.
Persoonlijk zou ik je aanraden er niet mee te blijven rondlopen maar even bij de huisarts langs te gaan.
amc
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Bij je huisarts.

G amet hoofdpijn niet rondlopen. Het kan heel onschuldig stress zijn, of water tekort of serieuzer: Migrane, or echt ernstig: Een gezwel.

Als pijn aanhoudt gewoon nie tnegeren en naar je huisarts gaan. Daar betaal je nou je verzekeringspremie voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt waarschijnelijk migraine.

ik raad je aan om langs de huisarts te gaan

Toegevoegd na 1 minuut:
migraine: De typische hoofdpijn die vaak gepaard gaat met een migraineaanval komt meestal aan één kant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Migraine?
De klachten en verschijnselen kunnen per patiënt variëren. De meest typische vorm bestaat uit aanvallen van hevige, kloppende hoofdpijn, vaak aan één kant van het hoofd. Meestal is men misselijk, moet overgeven, soms is er diarree. Tijdens de aanval, die 1-2 dagen duurt, ligt men het liefst in een donkere, geluidarme kamer. Bij ongeveer eenderde van de patiënten wordt de hoofdpijn voorafgegaan door zg. 'aura' verschijnselen. Die kunnen bestaan uit kortdurende (10-60 minuten) storingen in het zien (lichtflitsen, bijv.) of een gedeeltelijke uitval van het gezichtsveld. Het aantal aanvallen kan sterk variëren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eenzijdige hoofdpijn kan evengoed worden veroorzaakt door spierspanning in de hals, een slechte houding of veel zittend werk. Het ken evengoed veroorzaakt worden door een slecht gebit. Je hoeft niet meteen aan migraine te denken.

Toegevoegd na 1 uur:
Het kan..(heb bij overlezen deze typefout gemist)
Ivana
14 jaar geleden
Ongetwijfelt zal je al op google gezocht hebben, daar vindje het zelfde als de antwoorden hier.
Er is maar een goed antwoord, GA NAAR DE DOKTER.
Tob niet te lang door, hou je zelf niet langer voor de gek.
Er kunnen tientallen oorzaken zijn voor deze hoofdpijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarhad ik ook al last van. En ik had ook al gezocht hier op gv.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste Antoni,
Als je er echt vanaf wilt komen is misschien een van de spec. hoofdpijnklinieken een uitkomst. Hoofdpijn is er in zoveel soorten en gradaties en iedereen heeft er wel eens last van en daar dan ook weer de bekende oplossingen voor. Misschien is het iets heel onnozels als een verkeerd hoofdkussen of zo iets, maar er het kan ook iets serieusers aan de hand zijn. google even op hoofdpijnkliniek. succes