Dit heb op internet gevonden:
Blaasontsteking

Deze Tip(s) delen |

Berkenbladthee of Kamillethee zijn rustgevend voor de blaas en stillen de ergste pijn. Veel water drinken, houd de voeten en de buik warm. De vagina met afgekookt water schoonmaken en katoenen ondergoed dragen. Eventueel bij een ruwe ofwel geirriteerde vagina een beetje olie erop om het schrale te verzachten.
- Margriet

Voor blaasontsteking en het voorkomen ervan: Cranberrysap drinken, of thee van gedroogde cranberrys drinken, het helpt echt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, maar stuur iemand met wat urine langs de HAP, die weekenddienst heeft.Zo gauw je met medicijnen begint, trekt de pijn al weg
anneliez
12 jaar geleden
Cranberry ik neem als ik druk krijg neem ik er drie gewoon bij kruidvat.
Helpt echt. Heb bijna een jaar last gehad toen ontdekte ik Cranberry.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tabletten bedoel ik
Het hangt er een beetje vanaf of je antibiotica gebruikt of niet. Als je die niet gebruikt, moet je vooral heel veel drinken, en als de klachten niet snel minder worden, alsnog de huisarts of huisartsenpost bellen voor een kuur. Men zegt wel eens dat vitamine c of zure dranken helpen om de urine zuurder te maken en er zo voor zorgen dat de bacteriën minder snel hechten aan de blaaswand, maar dat is nooit bewezen. Wat wél bewezen is, dat cranberrysap een blaasontsteking kan helpen voorkómen. Daar hebt je echter niets meer aan als je er eenmaal een hébt.

Als je wél al antibiotica hebt, moet je ook genoeg drinken, maar dan niet overdreven veel, omdat je ook het antibioticum dan verdunt. Je klachten zouden heel snel - binnen 24-48 uur - minder moeten worden, anders moet je opnieuw contact opnemen met je arts. Tot die tijd kan een warme kruik of pittenzak op je buik de pijn wat verzachten. Ook warm ondergoed dragen maakt soms de pijn wat dragelijker. Direct naar de WC gaan als je aandrang hebt, en dan goed proberen uit te plassen. Plassen kan erg pijnlijk zijn als je een blaasontsteking hebt, maar de pijn wordt alleen maar erger als je daardoor langer gaat wachten, dus ga toch direct als je aandrang hebt: dat lucht op. Eventueel kun je paracetamol gebruiken als je veel pijn hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
ik heb in het verleden heel vaak blaasontsteking gehad.
als ik het nu op voel komen, drink ik veel! zure dranken (sinaasappelsap), slik cranberrytabletten en standaard slik ik vit. c. dit heeft mij nu al jaren ontstekingvrij gehouden!
ook als je al blaasontsteking hebt, kan het helpen, maar kijk het niet te lang aan. haal dan gewoon een kuurtje (even urine bij de HAP brengen).
Blaasontsteking is idd heel lastig en pijnlijk. Je moet voortdurend plassen en dan kan je maar enkele druppels die er met veel pijn uitdruppen. dus hopelijk geraak je er snel vanaf, ik voel helemaal met je mee!
wat ik doe als ik het heb :
- héél veel thee drinken . Mijn moeder gaf ons vroeger Berendruifthee, en dat drink in nu nog als ik er last van heb.
- een warme kruik tussen mijn benen (een beetje omhoog gekanteld, zodat ook de blaas warm is)
- als je sexueel actief bent : even geen gemeenschap tot het over is (Zie * hieronder)Ook niks anders in je vagina brengen is aangewezen (best ook geen tampons).
Maar als het binnen drie dagen niet beter is, snel naar de dokter. Het kan "opkruipen" naar je nieren en dan ben je natuurlijk veel zieker (en dat doet nog meer pijn). Ik heb ooit van een niet verzorgde blaasontsteking (omdat ik wekenlang geen tijd en zin had naar de dokter te gaan) een nierverettering gekregen, en liet hierbij bijna het loodje.Sindsdien weet ik wel beter natuurlijk!
Heb je er vaker last van? Preventief heb je al goede tips gekregen.Wat ook heel goed werkt voor het "urinestelsel" in je lichaam is equisetum (heermoes). Kan je in druppels vinden in de reformwinkel.Dus zeker medische hulp zoeken als het niet overgaat!
(* Er bestaat honeymooncystitis, dus blaasontsteking door veel sex (penetratie). bewijs dus dat het één met het andere te maken heeft.

Toegevoegd na 3 minuten:
echinaceadruppels werkt ook goed preventief denk ik nu ineens
12 jaar geleden
ga onder de warme douche staan met de straal gericht op je onderrug ter hoogte van je nieren . dat zo een half uurtje lang .dat verzacht.verder veel water thee of cranberrysap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel veel sinaasappelsap drinken!!!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt! +1
Vitamine C bruistabletten laten oplossen in water en dat drinken. Elk half uur 1. Teveel aan vit C plas je uit dus het kan geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met een geconstateerde blaasontsteking wordt antibiotica meestal ingezet.
Verder veel drinken
Als je veelvuldig blaasontsteking hebt kan ik je cranberrysap drinken aanbevelen. werkt preventief.
beterschap gewenst!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel drinken, cranberry tabletten kopen bij de drogist, en urine naar de dokters post brengen, een blaasontsteking moet je niet te lang mee doorlopen, dan heb je kans op nierbekontsteking. Beterschap.