kan je naam invloed hebben op hoe je bent?

geen bijnaam ofzo, maar je echte naam.
namen met diepere betekenis, of die iets betekenen in een andere taal, zou dat invloed hebben op hoe je bent en wat je doet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuke vraag :D, ik hou van (veel) namen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tja, het schiet je zomaar tebinnen ^^

Het beste antwoord

Soms. De naam is door je ouders gegeven en zij hebben er misschien een symbolische bedoeling mee gehad. Het heeft feitelijk geen invloed op wie je bent of wat je doet. Je kunt je er natuurlijk wel door laten leiden in het leven.
Ook kan je naam invloed op je hebben doordat je omgeving er op reageert. Als je een naam hebt waarmee je gepest wordt bijvoorbeeld. Dat kan invloed hebben op je psyche en gedrag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Er zijn allerlei astrologische stromingen die daar geloof aan hechten, maar de meeste mensen geloven daar niet zo in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het heeft inderdaad alleen effect op de mensen die wel denken dat er een diepere invloed achter zit, je naam kan ook iets doms inhouden en dan ben je de sjaak..
Ja, als je als jongen Sue als naam hebt gekregen, zal dat je vormen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je ervan uit gaat dat wat je bent een afspiegeling is wat je doet, dan is het antwoord zeker JA. Toevallig net een artikel gelezen dat dit illustreert: blijkt dat je een significant grotere kans (12%) hebt om te gaan werken bij een bedrijf waarvan de naam met dezelfde letter begint als je eigen naam. Met andere woorden, je naam is wel degelijk van belang in je leven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, een naam heeft geen invloed.
Het is wel zo dat uit een gezin bepaalde namen bij een gezin passen.
Maar invloed heeft het niet. Het staat los van je persoonlijkheid/identiteit.