Wat moet je doen als je ring om je vinger bekneld zit?

En hem er dus nu niet van af kan laten "knippen". HELP ALSJEBLIEFT het doet gewoon pijn !!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.5K

Het beste antwoord

Als je hand warm wordt zwelt hij nog wat extra op dus het klinkt logisch om te proberen je hand kouder te maken, echter.....

als je dat doet met koud water bereik je het tegenovergestelde.

Kijk maar eens hoe je vingers eruit zien als je je handen te lang in het water hebt gehouden, helemaal gerimpeld. Van dat water wordt je huid slap en dan wrijf je extra huid tegen de knokkel als je hem eraf zou proberen te krijgen.

Dus, je moet eigenlijk je huid zo strak en koud mogelijk krijgen. Dat zou ik doen met zo'n gel koelpak (is ook lekker tegen de pijn). Of nu een half uur buiten gaan staan zonder handschoenen (en niet in de regen)

En als je dan het gevoel hebt dat hij iets losser zit toch proberen of je hem niet met slaolie eraf kunt krijgen.

Maar dus niet natmaken met water
Summo
12 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Probeer zeepsop of slaolie en draai een tijd met de ring om je vinger wat weker te maken en dan moet hij eraf kunnen!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je hand koud is, zal je vinger ook wat dunner zijn. Dus doe bovenstaande onder een koude straal water. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En smorgens zijn je handen ook wat dunner. als het niet lukt naar de huisarts/ eerste hulp, daar krijgen ze hem er wel af.
Een touwtje ertussendoor en ronddraaien. Heb je hem er in no time vanaf. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hé gekkerd... hoe krijgt iemand een touwtje tussen de vinger en de ring als die ring pijnlijk knelt? En dan geeft een andere gekkerd ook nog een + voor zo'n antwoord. Dan vraag ik me af waar deze keer de Verborgen Camera hangt hoor ;-) ;-) ;-) En neen, ik geef je ook geen -
Maar zeg nu zelf eens heel eerlijk... tis toch wel een heel ondoordacht antwoord hé, toch? Liefs van me
Wanneer het u totaal niet lukt om een vastzittende ring van de vinger af te krijgen, terwijl u vindt dat dit wel noodzakelijk is, kan de huisarts hulp bieden. Zeker bij een vastzittende ring met pijnklachten en zwelling van de vinger is het verstandig de huisarts te bezoeken. De huisarts kan, nadat u zelf tevergeefs de trucjes uit ‘Wat kunt u er zelf aan doen?’ hebt geprobeerd, uiteindelijk de ring verwijderen met een ringzaagtang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het zo'n pijn doet moet je meteen naar de huisarts, je vinger wordt dan afgekneld. Huis-en-tuin trucjes willen ook wel werken, maar voor het snelste en minst pijnlijke resultaat zou ik toch naar de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon z.s.m doorknippen met een tang en uitbuigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had het ooit ook aan de hand en mijn vinger begon zelfs al wit uit te slaan. Uiteindelijk ben ik naar een meisje gegaan die als hobby juwelen maken heeft en zij heeft de ring met een tangetje doorgesneden. Mijn ring was toen stuk, jammer want het was een prachtring: als je er echter een beetje op let 'waar' je de ring doorsnijdt kan je eventueel de ring achteraf terug lassen.
In iedere stad heb je mensen die voor de hobby bezig zijn met juwelen en ga daar raad aan vragen: de kans zit erin dat wanneer je naar een juwelier gaat die je rechtstreeks naar een arts doorverwijst om de ring te laten verwijderen.
Probeer vooral rustig te blijven, maar onderneem wél iets zodat die ring binnenkort van je vinger af is. Ik hoop dat het je lukt de ring te kunnen behouden door 'm achteraf weer aaneen te kunnen laten lassen.
Je kan eventueel ook daarvoor naar een school gaan waar ze een juweelmaken opleiding geven omdat ze daar het materiaal hebben om te lassen van juwelen.

Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Creme spoeling helpt het beste. Even laten intrekken en dan wringen, dat glijdt de ring van je vinger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ten eerste:
met je hand omhoog lopen.
Ten tweede:
zorgen dat je afkoelt en dus ook persoonlijk RUSTIG blijft.
Ten derde:
aan iemand vragen of die jouw ringvinger wil inzepen of overvloedig met olie inwrijven.
Laat die ander dan draaien en trekken terwijl jij je met één hand ergens aan vasthoudt ingeval je nood voelt om jouw pijn via een ander punt te laten weg vloeien.
Je kan ook een derde persoon vragen om jouw hand vast te houden en jou via gekke bekken of veel praten af te leiden van de ring-maneuvers.
Ten vierde:
Veel Lachen (ook al ben je vanwege de pijn geneigd om dat net niet te doen) want Lachen activeert dé Pijnstillende Hormonen bij uitstek. Bovendien ontspan je daardoor de thans gezwollen spieren in de buurt van die ring.

Ik weet dat deze zin vijgen na Pasen zijn maar je gaat mij niet vertellen dat die ring van de ene dag op de andere is beginnen knellen.
Dus neem voortaan sneller actie en wacht niet tot jouw vinger te dik is geworden voor de ring.
Want kledingstukken kunnen krimpen in de was maar bij ringen is dat bij mijn weten toch niet het geval hé ;-)

Allee vooruit, als die ring niet mag geknipt worden dan MOET jij NU maar eens in actie schieten en er een klein beetje (veel?) pijn voor over hebben.

Succes ermee en LACHEN maar!

PS:
Ik duim voor jou met een vinger zonder ring ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel olie erop doen en dan gaat ie mss glijden.
Met een tang de ring open knippen, van bovenaf knippen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je hem een millimeter nog naar boven kan halen kan je je vinger helemaal aflikken zodat ie nat is van je speeksel. beweeg hem iets van een millimeter (of meer als het kan) en lik nogmaals je vinger. dan is je hele vinger nat en kan die er af. je kan het ook met slaolie en/of afwasmiddel of iets waar je vinger glad van wordt