Wat is ongezonder? Elke avond een wijntje of 7 wijntjes op 1 per week?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb zelfs gehoord dat 1 glas wijn per dag drinken juist gezond is. Maar dan kijk ik weer op google en staat dat 1glas per dag kankerverwekkend kan zijn.????
maar even terug op je vraag: elke dag wijn drinken is gezonder dan 7 in een keer per week.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een fabel dat 1 glas per dag gezond is. Wijn is pas in zo'n mate gezond, dat je iets van 36 flessen moet opdrinken. En tenzij je over bijzondere krachten beschikt, kan niemand dit. Wijn is dus gewoon slecht, ook 1 glas per dag.
Amadea
12 jaar geleden
Elke dag een glaasje wijn is in elk geval gezonder dan elke dag bij MacDonalds je honger stillen...!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker, Amadea. Of elke dag vette jus over je aardappels.
Of 3 keer per week naar de snackbar. Om maar wat te noemen.
Er wordt veel ophef gemaakt over alcohol en roken, maar doodsoorzaak nummer 1 (met stip!) in Nederland is nog altijd hart- en vaatziektes.
En die hart- en vaatziektes ontstaan voor het overgrote deel door....vet, veel een ongezond eten.
Steenuiltje
12 jaar geleden
Helemaal gelijk skusme!
@Krekatos 1 glas wijn per dag is helemaal niet slecht hoor, hoe kom je daar nu bij? Of ben je geheelonthouder?
Wur18 heeft gelijk, beter verdelen over de week dan alles op één avond/dag.

Het beste antwoord

Een avond per week 7 glazen wijn achterover klakken is abasoluut slechter voor je lever, dan elke dag 1 wijntje:
Wanneer je elke dag 1 wijntje nuttigt, vergifitg je je lever niet. Bovendien droog je je lijf niet uit.
Dat is zeker WEL het geval als je in 1 avond 7 wijn naar binnen slaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dan kan je het beter verspreid doen, dan heeft je lever tenminste de tijd om het af te breken. Verder kan je je natuurlijk afvragen in hoeverre alcohol überhaupt gezond is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Utrecht
12 jaar geleden
Alcohol en vooral rode wijn is wetenschappelijk bewezen gezond! Maar niet meer dan 2 glazen per dag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, klopt helemaal, Utrecht. 1 a 2 glazen rode wijn per dag zijn zelfs goed voor je! Dat is onlangs onderzocht en bewezen verklaard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zou ik dat onderzoek wel eens willen lezen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch grappig dat ik vier minnen krijg met het antwoord waarin staat dat het beter is om te spreiden. Het zal dan wel aan mijn laatste zin liggen... Vergeet daarbij niet dat ik het had over -alcohol- en niet over -wijn-. ;) Utrecht, bedankt voor de aanvulling en Jelle, bedankt voor de link.
Een wijntje per dag is niet ongezonder, maar zelfs gezond.