Hoe kun je afvallen als je wel gemotiveerd bent, maar niet kan doorzetten, of je motivatie snel kwijtraakt? Iets dat weinig geld kost?

Ik moet 20 kg afvallen en ik wil het heel graag en begin vaak wel goed, alleen de motivatie zwakt dan af en is dan ver te zoeken. Het is heel lastig omdat, wanneer het eventjes mis gaat, ik dan denk: laat maar, het helpt toch niets! Hoe kun je je denken omzetten, zodat je tóch door blijft gaan?
En geen diëtisten en coaches, aangezien deze veel geld kosten.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je een flink aantal kilo's wilt afvallen en daarna op gewicht wilt blijven raad ik je aan eerst eens na te denken over de manier waarop je je gewicht handhaaft. Begin er niet aan zolang je daar niet uit bent. De voornaamste reden van overgewicht is geen maat kunnen houden door geraffineerde koolhydraten, zoetigheid, light rotzooi, frisdranken en vruchtensap. Door alleen maar te kiezen voor volwaardige voedingsproducten, zoals volkorenbrood, groente, eieren, kaas, boter, zilvervliesrijst, volkorenpasta, voldoende vetten, in verhouding sowieso weinig koolhydraten etc. kom je een aardig eind om je gewicht onder controle te houden. Afvallen doe je met elke methode die je lang genoeg weet vol te houden. Echter, ook dan werkt aanpakken van de oorzaken, dus beperking van de koolhydraten het beste. Natuurlijk moet je op tijd stoppen met eten maar de 'grap' is namelijk dat je dit het beste lukt door die koolhydraten te beperken en op hongermomenten, ook als tussendoortje, iets eiwitrijks te nemen. Een koolhydraatbeperkte methode die voor veel mensen goed werkt is 'Grip op Koolhydraten' van Yvonne Lemmers. Die werkt met gewoon voedsel van de slager, de visboer en de groenteboer en niet met peperdure eiwitshakes en dergelijke. Meer dan de aanschaf van een handig boekje als houvast heb je er niet voor nodig, hoewel ondersteuning op het forum aan te bevelen is. Klinkt als reclame maar ik ben er moeiteloos tien kilo mee afgevallen terwijl mijn conditie beter dan ooit was. Omdat je gedurende uur uur per etmaal wel koolhydraten mag hoeft je gezinsleven er niet onder te lijden en kun je zo goed als normaal meedoen met etentjes en dergelijke, terwijl je toch afvalt.

Bronnen:
http://www.vetvrij.com/yvonne-lemmers-opge...

Alle dieten kosten doorzettingsvermogen. Wel lees ik de laatste tijd veel over het acai bes dieet. Het is een dieet waarbij je een bepaalde pil elke dag moet nemen. In de link word het hele dieet beschreven. Het is erg succesvol

Bronnen:
http://dailyconsumeralerts.com/diet/LoseWe...

Volgens my heb je een aantal keer per jaar recht om op de kosten van je verzekering naar een dieetist te gaan. En anders, klinkt lullig; maar kijk naar fotos van modellen... Dan krijg je misschien weer motivatie. Of als je denkt geen zin te hebben, even niet veel nadenken en gewoon opstaan aankleden endoen, dus jezelf dwingen. Als je dan klaar bent ben je trots op jezelf, heb je weer wat gedaan en krijg je ook motivatie?

Ik denk dat je die 20 kilo eens moet vergeten! Je kunt beter kleinere doelen stellen van b.v 5 kilo en elke keer als je je doel bereikt hebt dan mag je iets leuks gaan doen. Maar het belangrijkste vind ik toch wel ( en je zult het vast wel eens gehoord hebben) om niet op dieet te gaan maar je levens Style te veranderen! Meer bewegen en gezonder eten en als je dan een keer zondig dan is dat ook geen ramp! Ga naar eens sportschool waar je goede begeleiding hebt en waar ze een aangepast schema voor je kunnen uitdraaien, als je dan de kilootjes ziet vliegen dat is dan toch al motivatie genoeg? Succes!!!

Waar natuurlijk mee kunt beginnen is om gezond te gaan eten! Verder is sporten leuk/goed om dit samen met een vriend of vriendin te doen. Als je een of twee vaste dagen in de week pakt om bv hard te lopen heb je je hier ook aan te houden als je dit met z'n tweeën doet. Wat ook een voordeel is van samen sporten is dat je elkaar een beetje kunt helpen door elkaar aan te moedigen. Het komt er wel op neer dat je wel iets zou moeten gaan doen. Op de bank zitten en 20kg afvalen gaat niet gebeuren. ;)

Het belangrijkste is om een manier te vinden (b.v. een dieet) die van de ene kant realistisch is, maar waar je van de andere kant ook plezier aan beleeft. Als je begint met een dieet dat vervelend is, zal het altijd tegen heug en meug gaan, maar als je het lekker vindt voel je je gezonder en heb je er meer plezier in. Ze zeggen tegenwoordig dat eigenlijk ieder dieet wel werkt, als je je er maar goed aan houdt en niet terug valt. Het gevoel dat het niets uithaalt klopt dus niet; het is juist een kwestie van de lange adem en vooral niet terugvallen. Dan gaat het pas fout. Dus zoek iets dat bij je past, en beweeg meer dan voorheen - ook op een manier die je fijn vindt en die bij je past.

Bronnen:
Ervaring

Je vraagt dat je snel wil afvallen, en het mag niet veel kosten. Hier mijn raad kost geen cent. Een ijzeren discipline en weinig eten. En doorzetten,je gaat je ziek zwak en misselijk voelen,dat is het nou net, en dan moet je doorzetten. Suc 6

Telkens als je een aanval van eet/snoep/snacklust krijgt drink je eerst 2 glazen water of thee/koffie zonder suiker en melk, of cola light. Dat vult al lekker dus pak je minder om te snaaien. Verder koop je bij de kringloopwinkel een hometrainer (de mijne kostte 12,50 en is een echt goed ding) en daar ga je bv 3 x per dag 10 minuten op. Het is ook zaak om gewoon geen snoep of snacks meer te kopen want anders zondig je toch weer. In diëten zie ik niet zoveel. Het is moeilijk om je eraan te houden en als je ermee stopt komen die kilo's gauw weer terug. Als je echt wilt kan je het zelf, zonder sportschool, dieet of coach.

Afvallen met iets dat weinig geld kost is heel simpel. Je koopt geen snacks en snoep meer en je gaat minstens 3x in de week een 1/2 uur wandelen tegen een stevig tempo. Met het geld dat je uitspaart van de snacks en snoep koop je gezonde voeding die weinig calorieën bevat. Weeg je maar één keer in de week, dan zie je de weegschaal in dalende lijn gaan. Je gewicht zien zakken zal zeker bijdragen om gemotiveerd te blijven. Beloon jezelf één keer in de week met eten waar je het meeste zin in hebt. Zo heb je altijd iets om naar uit te kijken. Maar daarna terug met goede moed verder. Zo doe ik het ook :) Succes! Toegevoegd na 4 minuten: Nog vergeten: verdeel het aantal calorieën dat je mag eten over 6 kleine maaltijden in plaats van 3 grote. Zo krijgt het hongergevoel minder kans.

Luister naar de cd's van Ben Tiggelaar over dromen durven doen. Je zou ze kunnen lenene bij de bieb. Hij gaat in op de momenten dat je terug valt in oud gedrag. Dit gaat over elk gedrag dat je wilt veranderen dus niet alleen over afvallen. Het is een goede duidelijke cd die je zou kunnen helpen om om te gaan met de moeilijke momenten. http://www.tiggelaar.nl/shop/dromen-durven-doen-op-luister-cd-dvd

Tot dit jaar waren een paar keer per jaar dietisten vergoed uit de ziektekosten verzekering, maar per 2012 verdwijnen die uit het basispakket. Informatie over gezonde voeding kan je overal op internet of in de bibliotheek vinden en een vriendin kan je misschien nog beter steunen omdat zij je beter kent. Misschien is er iemand in je omgeving die je buddy kan worden. Die je stimuleert en waar je mee kan praten op moeilijke moment. Dit kan je partner zijn of een vriendin. Het liefste iemand die niet alleen kijkt naar wat fout gaat en met het opgeheven vingertje zwaait als het niet goed gaat, maar juist de goede momenten benadrukt. Als je iemand naast je hebt staan is het makkelijker vol te houden. Stel kleine doelen, bijvoorbeeld eerst 5 kilo en als je dat gehaald heb, beloon jezelf dan, met een bos bloemen of iets anders wat jij leuk vindt. Tot slot zou ik je willen adviseren om een dieet te kiezen die makkelijk is vol te houden en houd je aan dit dieet. Als je elke keer een ander dieet begint kan het averechts werken. Heel veel succes.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100