Is er een manier om je echte geboortedatum te ontdekken?

Mijn ouders weten hun echte geboortedatum niet, de geboortedatum in hun paspoort, is de datum dat ze geboorteaangifte hebben gedaan bij de gemeente. Dat is vaak veel later nadat ze geboren zijn gedaan. Is er een manier om erachter te komen wat hun echte geboortedatum is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (3)

Ik denk dat je via de gemeente niet kan achterhalen wat hun echte geboortedatum is. Omdat de gemeente alleen de datum weet waarop geboorteaangifte is gedaan.

De enige manier lijkt mij het ziekenhuis raadplegen (als ze in het ziekenhuis zijn geboren) of de persoon die bij de geboorte heeft geholpen. Dus de directe omgeving. Bijv. buren, kennissen etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer eens uit te vissen of ze in een ziekenhuis of zo geboren zijn, daar kan je misschien de exacte datum en uur terugvinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is een grote kans dat je via genealogie daar wel achter kan komen. Ik heb het zelfde met mijn moeder gehad en na wat speurwerk ben ik er achter gekomen dat ze een maand later was geboren dan in haar ID stond. De vergissing was gemaakt toen de familie van Duitsland terug naar Nederland verhuisden. Ook was hun oorspronkelijke naam Muller door de Duitsers in Müller veranderd. De Duitsers kennen geen Muller! Daar haar vader in Dokkum was geboren en hij daar als Muller stond ingeschreven, kreeg mijn moeder ook haar oude naam weer terug.