Hoe komt het dat mensen niet goed en sommige helemaal niet luisteren aan de telefoon?

Mijn telefoonnummer is bijna hetzelfde als dat van de thuiszorg..Ik werd net gebeld door een man die krukken nodig had..( ik word vaak gebeld voor dat soort dingen)
Dus ik vraag barkrukken??? Ik weet dat het flauw is, maar word er af en toe heel moe van.
Begint hij toch te schelden en tieren...
Ik probeer hem uit te leggen dat hij een verkeerd nummer heeft gebruikt..
Begint hij me te bedreigen en te roepen dat ik maar voor moet zorgen dat ze zo klaar staan;-(
Nog een keer uitgelegd dat hij echt een ander nummer moet toetsen.
Hij verbreekt de verbinding zonder nog iets te zeggen, en vervolgens 2 seconde later hangt zijn dochter aan de lijn.
Die ook boos was, maar wel na 2 keer uitleggen begreep wat er fout ging..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahahahaha......Het zou altijd kunnen, maar ik geloof niet dat jij zo dom bent;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee mannen willen een complimentje altijd 2 keer horen...dat is weer wat anders...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi;-) Dan zit mijn taak er voor vandaag weer op...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha je krijgt een + voor je humor!! 't is vervelend maar ik zou in lachen uitbarsten!

Het beste antwoord

Ik ken het probleem, ons telefoonnummer staat in de serviceboekjes van alle auto's die verkocht zijn bij de plaatselijke Citroën dealer!
Mensen verwachten iets of iemand aan de telefoon, en als dat anders is dan ze verwachten, moeten ze omschakelen, en dat kost vooral voor oudere mensen veel tijd.
Mensen luisteren trouwens wel vaker slecht naar elkaar, niet alleen aan de telefoon!

Geweldig, die barkrukken! ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Als je krukken nodig hebt, dan ren je niet hard meneer, dat zou ik zeggen en mooi ALLES naast je neerleggen... Maar dan wel netjes op de haak...

En het leven gaat gewoon weer door, alsof er niets gebeurd is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt zeker nog nooit een oud nummer van één van de nutsbedrijven gehad?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja tuurlijk gaat het leven door... ik vraag waarom ze niet luisteren...Ik neem toch niet op met goedemorgen thuiszorg Rotterdam, dan horen ze toch dat ze fout zitten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kunnen ze niet, anders deden ze dat wel... :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou oke dan...+1
Voordat mensen een juiste instantie hebben gevonden die ze moeten hebben voor hun probleem, worden ze vaak van het kastje naar de muur gestuurd.
Vanwege het feit dat deze mensen een probleem hebben, willen ze meteen beginnen met spuien zodra ze iemand aan de lijn hebben.
Dus de irritatie is al hoog opgelopen, en vervolgens denken ze eindelijk de juiste persoon aan de lijn te hebben.
Dan bereikt een grapje zijn doel niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch moet je daar voorzichtig mee zijn ; mensen bellen naar de thuiszorg vaak met best wel echte of ernstige problemen, en zijn in de regel niet erg in de stemming voor humor. Jammer, maar helaas.

Zelf heb ik het oude nummer van een verzekeringsagent, al bijna veertien jaar, en tot op de dag van vandaag (!!) word ik gebeld door mensen die hem moeten hebben en niet altijd meten doorhebben dat ze 'verkeerd verbonden' zijn.

In het begin, toen ze zeven, acht keer per dag belden, werd ik er wel eens balorig van en maakte bijdehandte opmerkingen - tot ik er al vrij snel op een vervelende manier achter kwam dat mensen voornamelijk bellen als er iemand is overleden. Dan komt die oude polis met dat oude nummer ergens uit een stoffige la....en bellen ze mij :bloos bloos:

Tegenwoordig wordt ik nog maar een keer of vijf per jaar gebeld, dus daar heb ik geen problemen mee, maar bijdehandte opmerkingen maak ik niet meer.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh, ik vergeet het antwoord....
Dat mensen vaak niet goed luisteren komt omdat ook als je een instantie belt mensen vaak hun eigen naam noemen, en je op dat moment (zeker bij dergelijke telefoontjes) in een bepaald 'denkraam' zit waar alleen een verkeerde naam je niet altijd uit kan halen. Soms krijg je dan dus toch het hele (vaak ellendige) verhaal voor je kunt uitleggen dat ze ECHT iemand anders moeten hebben. Ze luisteren misschien wel, maar ze hóren het niet, omdat ze in eerste plaats iets te vertellen hebben en dáárop gefocussed zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 ja ik weet dat ik er geen grapjes over moet maken, maar ja ik kan het soms niet laten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ook niet....maar hiermee gelukkig wel. Op GV echter leef ik me tegenwoordig nog wel eens uit.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi antwoord +1 .maar kan ook de reactie voorstellen van sharona.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt soms ook lollig uit de hoek komen, mag ik wel..
Oh, ik vergeet het antwoord..na een heel verhaal, hahaha
Ik heb ooit een oud zakelijk nummer van de Nuon gehad. Die begon om 07:00 uur te rinkelen en stopte om 21:30 uur. Binnen 48 uur had ik dus een ander telefoonnummer, omdat ik op een gegeven moment opnam met de tekst: "Gemeente Politie Arnhem!". Die kreeg ik op dat moment dus ook aan de telefoon...

Maar hier doe je op zich helemaal niets aan. En daarbij komt als iemand na aanleiding van zo'n telefoontje verhaal komt halen bij de thuiszorg. Dan heb jij daar in ieder geval geen last van...

Misschien een ander telefoonnummer aanvragen om deze reden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mij vallen twee mogelijkheden te binnen.

De eerste: thuiszorggebruikers zijn gemiddeld wat oudere mensen. Bij hen is het moeilijk een verwachtingspatroon te doorbreken. Ze verwachten iemand van thuiszorg aan de lijn te krijgen, en voordat die gedachte er dan uit is... Daar komt bij dat het gehoor afneemt.

De tweede: voor veel mensen is het bellen naar een officiële instantie iets engs. Ze bereiden zich erop voor, en staan vervolgens stijf van de stress als ze het nummer intoetsen. In die situatie is alles wat het voorheen bedachte scenario doorkruist moeilijk te begrijpen, en wordt alles wat afwijkt als bedreiging gezien.
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is een mooi antwoord+1
Ik vermoed dat de meeste mensen van twee zintuigen gebruik maken, horen en kijken. Als een zintuig niet bruikbaar is zoals bij een telefoon, die persoon maar slechts gedeeltelijk kan concentreren. Daarnaast heeft die bellende persoon de verwachting een ander aan de telefoon te krijgen en daardoor alles blijkbaar door elkaar gaat lopen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hadden wij tot voor kort met de nabije pizzaboer,we werden vooral 's avonds laat gebeld door niet geheel nuchtere mensen,die nog even een snack wilden bestellen en vaak geen genoegen namen met de uitleg,dat ze het laatste cijfer verkeerd hadden ingedrukt. Na een gesprekje met de pizzaman in kwestie,heeft hij een ander nummer gekregen en is het nu (vrij) rustig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zeg je niet meteen: u bent verkeerd verbonden? Dat is iets wat oudere mensen wel herkennen. Door zo'n grapje te maken over barkrukken maak je het zelf verwarrend voor ze (wel grappig trouwens).