Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mag je als leerling, een relatie hebben met de zoon van je lerares&mentrix?

Dus ook bij die lerares in hetzelfde huis blijven slapen, op de bank zitten bij de familie etc etc. Want ik weet dat een relatie tussen docent en leerling verboden is, maar weet niet of dit mag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
708

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ja hoor. Er is geen enkele reden waarom dat niet zou mogen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, dat mag. Niemand kan de zoon/dochter van een leraar weigeren zelf een partner uit te kiezen, ook niet als die bij hem in de klas zit.

Dat een verhouding tussen leraar en leerling niet mag, heeft voornamelijk te maken met de machtsverhouding. Daar is hier natuurlijk geen sprake van. Of het ook invloed op je cijfers heeft (goed of slecht) durf ik niet te garanderen, maar in de praktijk zal dat wel meevallen.

Ik heb vroeger ooit verkering gehad met de zoon van de aardrijkskundeleraar. Wel vreemd in het begin, maar het went snel genoeg.
Ik heb trouwens ook wel docenten gehad waar ik en dermate goede band mee had, dat ik bij ze thuis kwam. Geen relatie ofzo, hoor. Ook dat is geen enkel probleem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, ik moest ineens denken aan mijn biologie leraar die altijd in dezelfde kroeg kwam als waar ik ook naartoe ging.
Was toch wel apart om hem daar aan de bar te zien zitten ;)
Zolang je je relatie maar niet gebruikt om in een beter daglicht te komen bij de lerares, zijn er geen wettelijke/morele belemmeringen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding