Is Li Ching Yuen echt 250 jaar ??

Ik wil graag weten of hij 250 jaar heeft bestaan of meer...
en hoe oud hij precies is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.6K

Het beste antwoord

Li Ching-Yuen stierf op 6 mei 1933. Over hoe oud hij precies is geworden, lopen de meningen uiteen.

Er wordt gezegd dat hij in 1677 geboren werd, wat inhoudt dat hij 256 jaar zou zijn geworden. Er schijnen zelfs documenten die dit ondersteunen, namelijk feclicitaties van de Chinese overheid op zijn 150e en 200e verjaardag. Zelf gaf hij 1736 als geboortejaar, wat inhoudt dat hij 197 jaar zou zijn geworden.

Deze hoge leeftijden liggen echter zo ver boven de geregistreerde leeftijd van de oudste mens (122 jaar), dat het onwaarschijnlijk is dat het klopt. Toch kan het niet worden uitgesloten, omdat nog niemand heeft kunnen vaststellen wat het werkelijke maximum aantal jaren is dat een mens zou kunnen leven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb onlangs een artikel gelezen dat China plotseling heel veel minder bejaarden/100 plussers heeft dan waar men lang van uitging. het blijkt at veel geboorte/overlijdensgegevens niet kloppen, nooit doorgegeven werden. Ik vermoed dat dat met Li ook gebeurd is. De goede man is vast wel oud geworden, maar niet zo oud
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht,er waren ooit culturen die elk nieuw seizoen een nieuw jaar noemden,zo zijn 60 seizoenen voor hen...240 jaar.