Pijn in mijn schouder, hoe kom ik er vanaf?

Al enige tijd heb ik last van mijn linkerschouder. Ik vermoed dat ik het heb opgelopen tijdens de busreis naar mijn vakantiebestemming. In de bus scheen iets mis te zijn met de warmtecirculatie waarbij 's nachts koude lucht door de roostertjes kwam ipv warme lucht. Nu loop ik er al bijna drie maanden mee. De pijn is wisselvallig, als ik links slaap, voel ik wel eens de pijn in die schouder maar niet altijd. Soms als ik iets wil oppakken met mijn linkerarm voel ik ook de pijn.

Naar mijn huisarts gaan is natuurlijk een optie, maar wellicht weet hier iemand of ik er nog iets anders aan kan doen?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee met rechtop zitten heb ik er geen last van. Alleen met iets optillen of als ik links op mijn schouder ga slapen, dan wel

Antwoorden (4)

Je zou voorlopig een spierbalsim kunnen
nemen,mijn ervaring met reflex is
geweldig, en houd het lekker warm,
wat ook heerlijk en goed is een pitten-
zak(die koop je in een gezondwinkel)
.Die leg je in de magnetron en leg die
warme zak op je schouder.
Wat ook nog zou kunnen?
slaap je wel op een goed kussen?
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, is een kussen van gemiddeld 30 euro dus da´s geen probleem:)
Ik zou voor vandaag paracetamol (of ibuprofen) nemen,het goed warm houden en morgen even naar de huisarts gaan. Denk dat je een flinke kou op de spieren hebt opgelopen maar t zou ook iets anders kunnen zijn. Sterkte ermee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou kunnen zijn dat je een triggerpoint (een spierknoop) in je schouder hebt opgelopen die dwars blijft doen. Ik heb dat ook wel eens, en wat je zou kunnen doen is je schouder masseren met een tennisbal of een grote stuiterbal (ter grote van een tennisbal). Dit masseren kun je doen door een bal tussen je schouder en een muur te doen. (met de schouder duw je dus de bal tegen de muur). Door bewegingen met je rug/schouder te maken, masseer je dan je schouder. Op het moment dat je een plekje tegenkomt die erg pijnlijk is om te masseren en bovendien ook nog uitstralingspijn geeft (naar bijvoorbeeld je arm) heb je mogelijk een triggerpoint gevonden. Het beste is dan om deze plek regelmatig (4 tot 12x per dag, maar dat hoeft niet lang, want het is zeker in het begin best pijnlijk), te behandelen met de bal. Verder is het ook heel goed om vooral wel te blijven bewegen. Maar dan wel zonder gewicht, dus onbelast en geen zware dingen tillen. Lekker met je armen zwaaien als je wandelt, helpt ook al mee om je schouders in beweging (en dus soeptel) te houden zonder dat je ze belast.

Toegevoegd na 40 seconden:
"soeptel" moet natuurlijk "soepel" zijn;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je er al bijna drie maand mee loopt zou ik echt naar de huisarts of de fysiotherapeut gaan.