In onze dromen beleven we van alles ,we praten, horen ,zien ,echter ruiken doen we in onze dromen niet ,of uiterst zelden,hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ruiken is voor veel mensen een grotendeels onbewust proces. Het gebeurt gewoon, je staat er nauwelijks bij stil dat een groot deel van je waarnemingen plaats vindt door te ruiken. In je dromen zal dat al niet anders zijn. De herinneringen die je aan je dromen hebt zijn vaak nogal vaag, alleen de meest opvallende beelden en geluiden herinner je je. En het ruiken dus niet of nauwelijks.

Misschien als je je overdag vaker bewust bent van het feit dat je de hele dag door aan het ruiken bent, dat je je dan ook beter de geuren uit je dromen kunt herinneren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Bepaalde signalen naar je hersenen worden tijdens de REM slaap uitgeschakeld. Vandaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk aan hallucineren of illusies. Ooit gehoord van een reukhallucinatie?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat bestaat. Ik heb t zelf ook wel eens gehad. Heel vreemd...
Mijn ervaring is, dat voelen en ruiken ook gebeurt in dromen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik droom, en ik droom dat ik nieuwe mensen leer kennen moet ik als het ware met mijn ogen verkleinen, net als je bijv. op de bank zit en er staat ondertiteling aan wat je dan net niet kan lezen, heel gek.

Maar als het weer bekende mensen zijn die ik ken in het dagelijks leven zie ik ze wel gewoon normaal.

Ook als ik droom, dat ik een kind hebt bijv. zie ik mijn kindje niet, dat is een schim als het ware.

Ik ruik zelf wel in mijn dromen, maar het rare is, dat is maar voor een korte duur, als ik mezelf erop ga focussen in mijn slaap, verdwijnt het naderhand en dan word ik wakker..

Toegevoegd na 1 minuut:
Aangezien ik nog geen kinderen heb, alsof het een verassing moet blijven..

Voelen doe ik ook in mijn droom, erg prettig. :)
Tenzei ik droom dat ik op een rotte manier dood ga en veel pijn lijdt, dan is het minder..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grappig he, ik kan ook niet 'scherp' dromen van dingen die ik niet al ergens in mijn hersenen heb opgeslagen. Ook op het moment dat ik dood ga in mijn droom, wordt alles mistig en vredig. Mijn onderbewuste bakt er verder niks van en mijn hersenen weten niet wat ze daarbij moeten verzinnen.
Ik heb een keer zo een vieze smaak / dus ook geur in mijn droom beleefd, dat ik een bepaalde parfum die ik had staan niet mee kon luchten of zien. Ik heb hem om die rede verkocht. Ik droomde dat ik bepaalde bonen op een markt aan het proeven was. Het is misschien niet een antwoord op het waarom, maar misschien zijn er wel meer mensen met een soortgelijke ervaring, en blijkt het dus vaker voor te komen dan we denken / je denkt.