Welke wiskunde is beter voor de Mondzorgkunde opleiding?

En is natuurkunde (naast bio en schk) ook vereist?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit
2.3K

Antwoorden (1)

Hee Daria!,

Dit licht eraan, wil je mondhygiëniste of tandarts studeren? hieronder heb ik het een en ander al eerder uitgezocht, ik wil namelijk een van deze twee opleidingen volgen.

Mondhygiëniste:
MBO niveau 4 , HAVO of VWO diploma. Het is altijd makkelijker om nask te hebben gehad, maar het is NIET verplicht om dit gevold te hebbem. Op de HAVO en VWO maakt de profielkeuzen niet veel uit.

Tandarts:
Profielkeuzen NG of NT, alleen op VWO niveau / mins je 21 jaar bent dan kun je een examen doen en testen hoeveel kennis je hiervan hebt op VWO niveau.

Wiskunde A of B maakt in beiden gevallen niet veel uit, Wiskunde A is meer in tabellen werken en wiskunde B meer in formules. Je kunt voor meer informatie ook opzoeken onder het kopje ' toelatingseisen tandarts of mondhygiëniste'.

Alvast veel succes !

Toegevoegd na 2 minuten:
- Natuur & Gezondheid met Natuurkunde
- Natuur & Techniek met Biologie.

(dit moet op VWO niveau, havo wordt niet aangenomen!)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjeweeel!