Kan je een maand na verstandskiezen trekken opeens weer een gezwollen wang krijgen?

Een maand geleden zijn mijn linker-verstandskiezen getrokken, er zijn wel wat schrikmomenten geweest maar voor de rest (dacht ik?) ging het herstellen goed.

Nu heb ik gister, een maand na de operatie, op normale wijze de linkerhelft van mijn mond gebruikt om te kauwen. Daarna voelde ik al een klein beetje zwelling in mijn onderkaak/wang.

Vandaag ben ik vervolgens met een best vreemd-grote zwelling opgestaan. Ik heb verder geen pijn/last van de zwelling, maar het kan niet normaal zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit
6.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
klinkt als een ontsteking, u moet gauw naar uw behandelaar

Antwoorden (2)

Het klinkt niet normaal maar je kunt in dit geval beter je behandelaar op bellen. Voor het geval dat er iets is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan zijn dat er een ontsteking aan de gang is. Ik zal daarom wel even terug naar de tandarts gaan.