Waarom lijkt het soms alsof heel de wereld tegen je is?

Is dit herkenbaar? of echt ALLES zit mee of ALLES zit tegen... Ik ben absoluut niet depresief ofzo maar ik vraag me gewoon af of niet af en toe de helft goed en de helft slecht gaat zodat het wat meer in balans blijft in plaats van euforisch naar k*t iedere keer.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (9)

Vroeger kende ik dat wel herinner ik me... Tot ik zag dat dat komt omdat IK tegen de hele wereld was... Toen ik dat zag viel het als verschijnsel in de ervaring van XiniX weg...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat raakt wel heel mooi de kern van de zaak.
Er zit een persoonlijke beleving aan vast: Als er 3 dingen achter elkaar fout gaan, dan valt het 4e ding, wat dan goed gaat, niet zo op: Je bent al in een negatieve mood. En dangaat het 5e ding fout en concludeer je: Zie je wel, ALLES gaat fout. Heel herkenbaar: Ik zit al een jaar in een situatie dat 'alles fout gaat'. Tot ik nog een keer bewust kijk, en zie dat er ook wel veel dingen goed gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik herken dat, het lijkt natuurlijk zo omdat vervelende dingen die je overkomt lang blijven nawerken. Daarnaast als het lang goed gaat, zelfs nog afvragen, wanneer zal het tij weer tegen mij gaan keren. Het is vallen en opstaan, en soms val je vaker achter elkaar dan je zou willen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, je hebt van die dagen dat het lijkt of alles mis gaat, dat heeft iedereen. Zo`n negatieve spiraal ken ik ook wel.
Feit is ,als het je overkomt en het hoeft maar 2 keer op een dag achter elkaar te gebeuren, voel je je al pissig en door dat gevoel is de rest ook al niet meer goed en lijk je de hele dag (voor je gevoel) rampspoed en ellende aan te trekken. Positieve dingen vallen je niet eens op, omdat je negatieve gevoel alles beheerst. Gelukkig vervagen gevoelens met de tijd en sta je weer open voor leuke dingen en die zul je weer vanzelf tegenkomen.
amc
14 jaar geleden
Ik ken je persoonlijke situatie natuurlijk niet, maar gisteren vroeg je je als geblesseerde sporter in Saas Fee af, hoe je zo snel mogelijk naar Engeland kon voor een wedstrijd.

Ik denk dat het goed is om soms pas op de plaats te maken. Neem de rust om weer tot jezelf te komen (gezondheid) en loop jezelf niet voorbij. Soms wil je gewoon teveel dingen doen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Misschien wat filosofisch: Als je de top beklimt kan je ook hard vallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, klinkt wel bekend, te graag willen en teveel hooi op me vork nemen..
Als er 'toevallig' een paar dingen achter elkaar fout gaan waardoor je erg negatief raakt, doe je vaak ook minder je best om de rest goed te laten gaan. "Het gaat toch wel fout". Hierdoor gaat het dan ook werkelijk fout.
Wanneer je weer met een frisse glimlach aan iets begint en je erop instelt dat het goed zal gaan, gaat het dan vaak ook wel goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh zo herkenbaar! Als je alleen al mijn vragen hier op GV hebt gevolgd weet je wat ik bedoel..
Maar weet je: ik ben er van overtuigd dat een ieder dat krijgt wat hij of zij kan dragen.. en daarom ligt er op jouw bordje soms wat meer dan op dat van een ander..Nu maak ik het ook weer mee dat er veel tegenzit en ervaar opnieuw dat ik het beste kan meevaren met de stroom want dan is het einde van die stroom het snelt in zicht..verzetten kost enkel energie en tijd die je beter voor iets anders kunt gebruiken...
Een motto dat ik onlangs hoorde en wat me eigenlijk vooral nu mede overeind houd is het volgende:

OOK TEGENWIND GAAT LIGGEN...

Misschien kun je er iets mee.. ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik herken het zeker... maar ik kan ook dan nog heel positief blijven door te denken... ik kan 3 keer vallen als ik maar 4 keer weer opsta! voor mij werkt dat op zicht wel en tuurlijk heb ik ook van die dagen dat het me niet lukt, maar dan kan ik mezelf wel weer zeggen de volgende dag kijk in de spiegel en lach....

Ik heb genoeg sores aan mijn hoofd om bij de pakken neer te gaan zitten, maar ik weiger dat. Ik wil verder en zal ook verder gaan.

nog een mooie oneliner... je bent niet ongelukkig om wat je mee maakt, maar je bent ongelukkig om de manier hoe je ermee omgaat....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blik eens terug naar de situaties ,hoe het komt dat er veel tegen zit,kwam het door een ander of heb je het zelf in de hand.Had je het zelf kunnen voorkomen.Zo krijg je inzicht welke keuzes je maakt,en daar leer je van,En mijn motto is altijd bescherm je zelf tegen het negatieve.Succes