hoe gaat jouwn huisarts om met de mexicaanse griep?Laat je je inenten?hoe gaat je werkgever er mee om?

dit na aanleiding van een kennis die het dus wel had en de huisarts gewoon zei neem maar paracetamolletje.hij is verder niet onderzocht of hij de gewone griep had of de mexicaanse.,blijkt dus nu achter af de mexicaanse waardoor er dus meerdere mensen het hebben gekregen die met hem in aanraking zijn geweest.Daar komt bij dat zijn vrouw ook nog eens hoog zwanger is,en dat dus een "risico"groep is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb vanacht met de huisartsenpost moeten bellen omdat de jongst bij ons thuis (11 jaar) griepverschijnselen had (nog steeds heeft overigens). Hij heeft ook nog lichte astma, dus hij valt eigenlijk in de risicogroep. Hij had vanacht een temperatuur van 39.8! Toch werd gezegd: Laat hem een paracetamol nemen en controleer zijn ademhaling, want als hij te kortademig wordt is er een kans dat hij longontsteking krijgt en dan moet hij naar het ziekenhuis.
Vanmiddag hebben we een afspraak bij de arts, dus dan moeten we maar even afwachten wat hij op dat moment zegt. Ik neem zelf overigens geen risico en zal proberen anderen zo weinig mogelijk met hem in aanraking te laten komen.
Het probleem is dat je niet kan weten of het de Mexicaanse Griep of een "normale" griep is. In het laatste geval is uitzieken het enige medicijn. Bij het eerste in principe ook, tenzij je in een risicogroep zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

De mijne noemde het gewoon zware griep!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mexicaanse griep is inmiddels afgezwakt van killer-ziekte naar gewone zware griep. Mijn huisarts doet niets.

Mijn werkgever heeft geadviseerd bij griepverschijnselen naar huis te gaan, laptop mee en zoveel mogelijk van huis uit te werken tot duidelijk is of je echt ziek wordt of niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- Je huisarts hoeft niets te doen. Jij moet zelf zorgen dat je uitziekt, en niet te veel met andere in aanraking komt. Maar dit geld ook voor de gewone griep, die is namelijk ook besmettelijk. Alleen als je in een risicogroep zit of als het na 5-7 dagen niet beter gaat moet je naar de huisarts.
- Ik denk niet dat ik me laat inenten: Ik vind het nogal overdreven. Als ik ziek word, word ik ziek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het probleem met de mexicaanse griep is dat als je hem eenmaal hebt, het niet belangrijk meer is om het vast te stellen of het zo is, en niet een gewone griep. Je kunt er namelijk niet veel meer aan veranderen. Als je klachten echter dusdanig zwaar worden dat je het niet vertrouwd, dan moet er wel aan de bel worden getrokken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ik niet tot de risicogroep hoor hoeft mijn huisarts niets te doen.
Omdat ik in een zorgcentrum werk kreeg ik van mijn werkgever een oproep voor de jaarlijkse griepvaccinatie en ook voor de Mexicaanse griep, mijn werkgever noemt dit de Nieuwe griep.
Wij kunnen op veel locatie`s de vaccinatie`s halen.
In de oproep staat dat we eerst de seizoens vaccinatie kunnen krijgen, daarna 2 weken later de 1ste Nieuwe griep vaccinatie en 3 weken later de 2de Nieuwe griep vaccinatie.
(tussen de 1ste en 2de Nieuwe griep vaccinatie moeten 3 weken zitten)

Ik vind dat mijn werkgever dit goed geregeld heeft en ga ook zeker alle drie de vaccinatie`s halen.
Uit ervaring weet ik dat je van een griep doodziek kunt zijn!!!

Mijn werkgever heeft trouwens ook een team opgericht om te adviseren bij problemen op de werkvloer ten gevolge van de griepepidemie. Verder hebben we natuurlijk alle instructie`s gekregen wat betreft hygiëne om besmetting te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben vandaag voor het eerst weer op de been na afgelopen maandag geveld te zijn door heftige griep met alle bijkomende verschijnselen.
Het feit of het de mexicaanse griep of "gewone" griep is doet er eigenlijk niet toe, aangezien ook de mexicaanse griep tot nu toe in een vrij milde variant over het land raast. Aangezien er ontzettend veel mensen ziek zijn hebben huisartsen geen tijd om alle patiënten langs te gaan en te checken welke variant ze hebben.
Dus zolang je ziek thuis bent, en geen ernstige verschijnselen vertoont die richting longontsteking gaan kun je gewoon thuis in bed met paracetamol uitzieken.