kan ik mijn hersenen verder laten functioneren?

ik weet dat een par procent van mijn hersenen functioneren maar mijn vraag is kan ik mijn hersenen verder laten functioneren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

In feite functioneren je hersenen helemaal. Maar omdat vroeger ontdekt werd dat sommige hersenfuncties overgenomen konden worden als ze uitvielen,dacht men dat we reservedelen hadden. nader onderzoek heeft dat niet bevestigd, wel dat functies overgenomen kunnen worden, hoe dat werkt zijn ze nog steeds niet achter.

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar je kunt altijd bezig blijven je hersenen aan de gang te houden, door te studeren/lezen of op andere manier info te vergaren
anneliez
12 jaar geleden
De perceptie dat je maar 10% van je hersenen gebruikt is een misvatting. Hersenscans hebben aangetoond dat je een bijna alles gebruikt.

Hoe efficient je ze gebruikt is weer wat anders. Zo kan je je geheugen enigszins trainen met geheugenoefeningen. Veel IQ-tests doen krikt je IQ ook nog een paar punten op.

Veel is aanleg en motivatie. Trouwens, de werking van je hersenen is niet alleen intelligentie maar ook emotie, fysiek etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je gebruikt eigenlijk maar 37% van je hersenen, dus eigenlijk zijn wij ''gehandicapte''.
Dus de conclusie is dat je je hersenen niet verder kan laten functioneren.