Waarom krabben mensen op hun hoofd wanneer ze moeten nadenken?

Je ziet het wel eens of doet het zelf ook; krabben op je hoofd wanneer je nadenkt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar hoef je toch niet over na te denken? Gewoon snel naar de drogist om een middeltje te halen.

Het beste antwoord

Dat, en andere gebaren die volledig zinloos zijn op dat moment (want je hebt geen jeuk...), noem je óversprong-gedrag'. Het verraadt, dat je je niet helemaal ontspannen voelt op dat moment, en het bouwt een moment van rust in, het vult het moment van aarzeling op.
Door dit te doen, neemt de innerlijke spanning bij een mens af, bijv. een armbandje open en dichtklikken, de beweging van 'handen wassen'' maken of dingen verplaatsen, als je je als gastheer wat gespannen voelt, aan je kleren trekken terwijl ze niet scheef zitten.

Als je dus iemand dit soort handelingen ziet doen, weet je dus, dat diegene zich een beetje gespannen en onzeker voelt.

Ook dieren vertonen overspronggedrag, waardoor je als baasje of trainer weet, dat er in het dier iets van onzekerheid en spanning zit op dat moment.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zal ik jouw wat verklappen, als ze op hun hoofd krabben zoeken ze naar een leugen om te vertellen...

Ik zal niet zeggen dat het altijd is, maar als ik je dit zeg en dan weer terug gaat in de wereld met deze kennis, dan zou je als je er onderzoek naar doet, er ook wel achter kunnen komen dat ik gelijk heb...

Dus kijk zo naar mensen en als iemand aan zijn hoofd krabt, denk dan, zometeen komt hij met een leugen... Of sterker nog, als je durft, zeg je gewoon meteen dat hij/zij liegt...En dan moet je eens de reactie zien die er dan komt... Ik wed dat je heel vaak gelijk zult krijgen...

Maar geef me niet de schuld als hier echtscheidingen door komen, ik zei kijk er naar, je zou er wat van kunnen leren...

:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe krijgt XiniX het weer verzonnen...
omdat mensen zich geen houding weten te geven en niet weten wat ze met de handen moeten doen op het moment van nadenken
want ik denk dat mensen het een soort van zwakte vinden om na te moeten denken over een antwoord en daarom die houding aannemen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon het is een gewoonte, omdat we met ons hoofd aan het denken zijn.!!