Kun je na 4 1/2 maand niet gerookt te hebben, opeens weer veel zin krijgen in een sigaret, terwijl ik tot vandaag geen moeite heb gehad?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
TRAP ER NIET WEER IN!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gaat eigelijk nooit over.

Het beste antwoord

Ja, dat kan heel erg goed. Zwakke momenten kun je altijd krijgen. De één heeft het in het begin heel moeilijk, terwijl de ander pas na de beginperiode een terugval krijgt. Dit laatste is bij jou het geval. Vergeet niet dat je een ex-verslaafde bent, dus dat de verslaving altijd min of meer op de loer zal blijven liggen. Mogelijk zul je dus nog meer van deze momenten krijgen, alhoewel ze wel afzwakken en minder hevig worden naarmate je langer gestopt bent met roken. Hou vol nu, één keer toegeven en je gaat weer voor de bijl. En dat zou zonde zijn van het gevecht dat je tot nu toe hebt geleverd. Laat zien dat jij sterker bent dan die (stomme) sigaret. Hij probeert je nu te verleiden, maar trap er niet in. Hij maakt je kapot (letterlijk). Kom op, je kunt het!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

wanneer het je overkomt kan het dus.
vergeet niet dat een verslaving sporen in de hersenen nalaat die ineens weer actueel kunnen worden.

doorgaans (en hopelijk ook voor jou) duren dit soort momenten niet zo lang en kan je er weerstand aan bieden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
IK ben inmiddels 1 jaar en 4 maanden gestopt met roken, en heel soms heb ik nog steeds zwakke momenten!
De kunst is om je niet te laten verleiden.

Mijn moeder is ruim 10 jaar geleden gestopt en heeft ook nog steeds zwakke momenten!

Doorzetten!!!!! Blijf van dat kostbare vergif af!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, het blijft moeilijk. Ik ben nu voor de 2e keer gestopt. Eerst was ik twee en een half jaar gestopt, en ben ik weer begonnen, omdat er bijzonder vervelende familieomstandigheden waren. Je geeft dan toe, omdat je denkt dat het helpt. Maar dat doet het niet!!!!! Nu ben ik 3 en een half jaar gestopt. Ik ben reuze blij, meestal heb ik ook totaal geen behoefte en vindt het af en toe best stinken, dat gerook. Ik hoop dat het je blijft lukken, want op den duur voel je je wel beter. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben nu meer dan 5 jaar van de rokertjes af, heb af en toe nog wel is zin in een pafke.

Als de zin naar te groot wordt ga ik bij een roker zitten en vertelt mijn astma wel (opgelopen door het roken) waarom ik gestopt ben.