hoe kom ik aan die voortdurende trichomonas?

Ik begrijp er helemaal niks van. Mijn vriend en ik zijn monogaam (en daar ben ik ook bij hem helemaal zeker van!!!), maar ik heb nu al voor de derde maal op rij trichomonas gehad.
Mijn dokter zegt dat mijn vagina door de menopauze geatrofieerd is, en dat ik dus kleine wondjes heb waardoor ik sneller een infectie kan oplopen. Maar kan je trich krijgen zonder sexueel contact met iemand die besmet is dan?
Nu krijg ik weer zo'n branderig gevoel, dus ik vrees dat ik er weer "van heb". Ik kon net bijna niet blijven zitten op de zadel van mn fiets, zo pijn deed het
Het is niet echt leuk voor mn vriend dat ik constant last heb (en voor mij ook niet natuurlijk). We gebruiken nu een condoom maar nog heb ik pijn bij de copulatie. Is er een natuurlijk middel tegen trich, zodat ik niet weer Flagyl moet nemen?
En kan ik preventief iets doen? Mijn dokter zegt "hormonen nemen, mevrouw", maar dat zie ik echt niet zitten.
Vroeger had ik wel eens schimmelinfecties (ik was een badfreak, vandaar allicht), die ik makkelijk weg kon krijgen met rechtsdraaiende yoghurt. Deze werkte ook preventief voor andere kleine narigheden in de vagina, want het zuurtegraad werd behouden. Mogelijk kan ik hiermee dan dus weer aan de slag, maar ik vind ook nergens nog rechtsdraaiende yoghurt, ook niet in de biowinkel. "Mensen lusten nu eenmaal niet die zurige smaak" zei de verkoopster me daar.
Graag een advies dus... Liefst iets natuurlijks.

12 jaar geleden
7.6K
bamibal
12 jaar geleden
Is je vriend ook behandeld? Ik lees net dat dat moet, namelijk.
liveisgreat
12 jaar geleden
ja hoor, wij zijn beiden behandeld. Hij is wel alcohol blijven drinken (terwijl dat niet mag want het kan reacties teweeg brengen), ik niet. Maar beiden zijn dus telkens behandeld.

Het beste antwoord

In het algemeen geldt voor antibiotica dat dezelfde al snel geen zin meer heeft. Er treedt immuniteit op.

Ook is het slecht voor je darmflora, mede daardoor wordt je weerstand een stuk lager. Je algemene weerstand verbeteren is aan te raden: gezond eten, bewegen, eventueel goeie supplementen nemen.

Homeopathie is niet helemaal mijn ding, maar ze hebben wel goeie informatie en ondersteunend bij een antibioticakeur is ook een optie.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/alternatief/18335-homeopathie-vaginitis.html

Over trichomonas kan ik verder weinig bijzonders vinden qua natuurlijke middelen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Waarom wil je geen hormomen?
Misschien dat tijdelijk hormonen nemen een optie is, totdat je er echt helemaal vanaf bent.
(dit zal je met een arts moeten bespreken)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het kan best zijn dat jouw vriend niet de schuldige is en jij evenmin, maar houdt er rekening mee, dat trichomonas jaren kan sluimeren. Je kunt dus jaren geleden al besmet zijn geraakt en het nu pas merken.
Het advies van je dokter opvolgen lijkt mij toch het verstandigste.
Beterschap!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
liveisgreat
12 jaar geleden
ik ben vijf jaar met dezelfde partner, kan het zo lang sluimeren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien vind je hier wat meer informatie.
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGpatientenbrieven/NHGpatientenbrief/PBU12d.htm
Trichomonas wordt veroorzaakt door micro-organismen die normaal niet in de vagina voorkomen. Deze worden door seksueel contact overgedragen. Een tot vier weken na de infectie kunnen de eerste verschijnselen ontstaan. Soms ontstaan de klachten pas na jaren. Het is daardoor moeilijk vast te stellen wanneer iemand besmet is geraakt.
Een trichomonas-infectie is niet ernstig en kan geen kwaad. De behandeling bestaat uit een eenmalige dosis van vier tabletten (metronidazol). Het is belangrijk de aanwijzingen van de arts goed op te volgen. Op de dag van behandeling mag geen alcohol worden gebruikt. Als dit onvoldoende helpt, krijg je een kuur waarbij je zeven dagen lang twee keer per dag een pil inneemt.
De vaste partner moet ook worden onderzocht en, indien nodig, behandeld worden. Ook als deze geen klachten heeft. Tijdens de behandeling is het beter om geen seks te hebben. Zo voorkom je dat jij en je partner elkaar over en weer blijven besmetten.

Dus wat je het beste kunt doen is de behandeling precies volgens de regels volgen. Ook je partner moet op die dag of die zeven dagen géén alcohol drinken. Dat zal hij voor jou over moeten hebben, anders krijg jij télkens weer die klachten!
Amadea
12 jaar geleden
liveisgreat
12 jaar geleden
nou...dat heeft hij écht niet over voor me hoor, hij denkt dat hij boven alles verheven is en het bij hem "geen kwaad" kan ...:-). Ik denk trouwens dat het effect van Flagyl niet verminderd door alcohol, maar je kan dus wel een antabuse (of hoe heet dat anti alcoholmiddel nu weer?)- reactie krijgen
Amadea
12 jaar geleden
Ook niet als hij beseft dat het door hém komt dat jij aldoor pijn hebt? Dan is het een egoïst!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, normaal alcohol gebruik vermindert de werking niet, een kater met overgeven eventueel wel. Wel kunnen de bijwerkingen verergeren, vooral bij metronidazol (=werkzame stof) Sex kan gewoon alleen wel veilig.