Val 's avonds veel te vroeg in slaap tijdens het t.v kijken(om 20.15 al) en ben dan bijgevolg 's morgens te vroeg wakker(4.30-5u).Hoe dit verhelpen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K
ItisILeClerc
12 jaar geleden
als je 's morgens wakker wordt, direct tv gaan kijken

Het beste antwoord

Misschien kijk je liggend tv, je zou kunnen proberen om eens rechtop te kunnen gaan zitten.
Liggend tv kijken is een gewoonte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Proberen verder te slapen en misschien s avonds een kop koffie nemen. Wat later op bed en dan slaap je denk ik ook wel langer, je moet dan proberen om je slaapschema te wijzigen. Dit kan wel een week of 2/3 duren trouwens
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen tv kijken, maar iets actiefs gaan doen. Dan val je niet in slaap en kun je op een "normale" tijd naar bed en ben je dus ook niet zo vroeg wakker.

Iets actiefs? Ja, bv, wandelen, spelletje met iemand anders in huis, sporten, knutselen, klusjes, etc...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is inderdaad zo maar als ik nog te aktief ben kan ik weer niet in slaap vallen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Vraagstaartje: Na het actieve, als het dan bijna tijd is om naar bed te gaan, kun je natuurlijk wel nog even rust nemen en bv tv kijken. Dat is zelfs aan te raden om de reden die je hier zelf aangeeft.
Bv als je om half elf naar bed wilt, dan blijf je tot kwart voor tien lekker bezig met van alles en daarna ga je zitten en kijk je nog wat tv.
Wedden dat je zo een heerlijke nacht doorslaapt!