Hoe kan ik een nies in de auto onderdrukken?

best gevaarlijk want door de "druk" gaat het stuur soms "mee".

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Een nies is een reflex en een reflex is een zeer snelle onwillekeurige reactie van het lichaam.
Onderdrukken is dus vrijwel onmogelijk. Als je niet in een bocht zit kun je het stuur op het "moment supreme" best even loslaten als je niest. Dit voorkomt dat je aan het stuur trekt met alle gevolgen van dien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Tong tegen je gehemelte wilt wel eens helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt onderdrukken zal niet echt lukken. Wat ik nog wel eens doe is snel even het stuur los laten. Niet ideaal bij 165km/u maar gewoon normaal rijden kan dan bij een goed uitgelijnde auto.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan het stuur op het betreffende moment even losjes met 1 hand vasthouden, dan heb je minder uitwijking. (niet doen als je in een bocht zit)

Toegevoegd na 1 minuut:
wat ook kan helpen is om tijdelijk niet meer door je neus maar door je mond te ademen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mond dicht doen en je neus ook alsof je onder water bent.

Ik had een collegaatje vroeger en die deed haar mond dicht en haar neus ook als nieste.

Ik heb dat ook een poos gedaan, het leek mij wel hygienisch maar moet zeggen, echt prettig is het niet.

Als je gewoon niest, dan doe je uit jezelf automatisch je ogen dicht. Als je het onderdrukt, zal je dit ook doen. En je zal zowiezo een rare beweging maken als je niest. Je mond zal toch een beetje open gaan.

Maar volgens mij kan je het beste gewoon vooral op de normale manier niezen. Als je het onderdrukt dan is de reden dat je moest niezen niet uit je neus verdwenen. Want het is meestal vuil wat jouw lichaam moet verlaten. Als je het onderdrukt, dan blijft het in je neus zitten. Je niest dan niet met orkaan kracht, maar met een lentebriesje...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niezen inhouden zoals jij beschrijft is zeer ongezond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sowieso is je nies inhouden dan wel onderdrukken zeer ongezond
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan blaas je niet alleen je trommelvliezen op maar je holtes komen ook onder grote druk te staan.
Niet inhouden !
Dit lukt bijna altijd en het kan ook bij het autorijden :
Druk met jou duim en wijsvinger jou neusvleugels dicht en de drang om te niezen gaat weg .

Toegevoegd na 2 minuten:
En doe dit ongeveer 20 /30 sec en laat dan los .
Voel je de nies toch weer opkomen dan nog weer eenmaal herhalen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk in vel licht.
De zon bijvoorbeeld, of een lamp. Natuurlijk niet minuten dat je vervolgens verblind bent, maar gewoon ff snel. Dit werkt echt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het puntje van je tong achter je voortanden leggen en vervolgens langs je verhemelte richting keel bewegen.
Klinkt gek maar werkt echt !
Misschien twee keer doen maar je zal het merken dat de prikkel verdwijnt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet je toch juist niezen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat zou je misschien denken maar probeer het maar eens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik bijna moet niezen of een kriebel in m'n neus heb, doe ik dat juist om te niezen... werkt gegarandeerd! Zo kan ik bijna op commando niezen...