Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan kuit niet opspannen?

Hoe komt dit ? Mijn rechterkuit kan ik wel opspannen en is meer gespierd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Eigenlijk bestaat een mens uit twee helften.
Een linker en een rechterhelft.
Ook zijn er min of meer, links en rechts wat verschillen.
Komt bij, dat de meeste mensen of, rechts zijn, of links zijn, Ook dat heeft invloed op het verschil van een rechter kuit en een linker.
Hierdoor zijn onze spieren links en rechts vaak verschillend.
Volkomen normaal dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blijkbaar gebruik je je rechterbeen het meest, daarom is dat het sterkste been. Net zoals mensen links- of rechtshandig zijn, zo heb je dat ook met benen. Ik denk als jij bijvoorbeeld gaat springen, dat je je dan afzet met je rechterbeen. Voetballen doe je waarschijnlijk ook met rechts. Het is dus geen wonder dat die kuit meer gespierd is. Als je je linker kuit wil trainen, ga dan uit stand met je linkerbeen naar achteren, zodat je hiel bijna van de grond los komt. Op deze manier kan je voorzichtig stretchen. Als je voorzichtig je rechterbeen buigt en zelfs iets naar voren buigt, dan wordt de rek nog groter. Doe dit voorzichtig en forceer niets, want anders schiet de kramp in je kuit. Door dit elke dag een paar keer te doen, zal je linkerkuit ook sterker worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De doorbloeding van beide kuiten verschilt schijnbaar nogal.

Het gebruik van wat meer Calcium en vitamines uit de B groep en Vit D3 helpen tegen kramp en spierspanning in het algemeen , maar kuiten zijn erg gevoelig voor kramp.
Naast het gebruik van bovenstaande voedingssupplementen zou je aandacht aan je linkerkuit
kunnen geven (masseren , warmhouden en strekoefeningen doen om spierverkorting tegen te gaan.

Als dit niet helpt raad ik een bezoek aan arts of fysiotherapeut aan.

Als de voedingssupplementen helpen moet dit in een week verbetering geven, ie het dus niet veel langer aan.

het is naar alle waarschijnlijkheid niet ernstig maar wel bijzonder pijnlijk, ik weet hoe pijnlijk kuitkrampen kunnen zijn!!

Succes!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zijn dat je beenlengteverschil hebt? Dit kan diverse oorzaken hebben. Ik zou zeker een arts of therapeut raadplegen. Dan weet je of er sprake is van een afwijking. Ook hoor je dan wat je kan doen om het te verminderen/verhelpen en krijgt daarbij zonodig begeleiding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding