Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat je jezelf zo schuldig kunt voelen?

Ik zit in de ziektewet sinds afgelopen maandag.
Vanmiddag liep ik naar de huisarts, en op dat moment reed er een collega langs.En vanaf dat moment voel ik me daar niet lekker meer bij..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
872

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, ik herken het. Ik keek het even na, je bent een vrouw.
Mannen hebben hier minder last van. Ze zijn eenvoudiger, recht toe, recht aan.

Als je er over redeneert voel je dat het echt onzin is om je schuldig te voelen. Maar je gevoel spreekt anders, want die ander ziet je misschien wel lopen... wat zou hij of zij denken... diegene weet niet dat je net naar de huisarts gaat.

Toch zou het een stuk makkelijker zijn als we gewoon wat zwart/witter zouden denken. Ik ben ziek, ga nu naar de huisarts en werk eraan dat ik beter word. Goedemiddag collega, misschien tot volgende week!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat is je aangeleerd, en jij doet precies wat je geleerd is...
zo zit dat...

Toegevoegd na 1 minuut:
Dat gaat niet vanzelf, maar is geconditioneerde reflex...

Je kunt ermee stoppen als je het proces snapt...
maar dan eerst snappen waarom dat je het doet... en dan moet je het weg, ongedaan maken... dehypnotiseren eigenlijk dus...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat mensen gelijk oordelen, zie ze kan wel buiten lopen, maar niet werken. Terwijl als je ziek bent je het niet altijd hoeft te zien.

Ophouden met schuldgevoel, jij bent bij de dokter geweest, en weet dat het goed zit. Mocht ze er naar vragen en je geeft aan dat je net naar de dokter liep geloven ze je ook niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja precies dat denk ik dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden