Wat is het ergste dat kan gebeuren als je een splinter niet eruit haalt?

Hallo,

Wat is het ergste dat kan gebeuren als je een splinter niet eruit haalt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.9K

Het beste antwoord

als de splinter niet heel diep zit zal deze er vanzelf uitkomen, je zal er echter wel last van hebben als er druk op die plaats komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het kan gaan ontsteken en daar kun je heel veel last van krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het ergste is day je necrose krijgt als de splinter te groot en diep zit om er via gewone ontsteking uit te komen. Het risico hierop is erg klein. Maar ontstekingen zijn welk waartschijnlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij groeit er meestal uit, dit dan met een ontsteking.
Zit hij diep, dan kan hij als het ware inkapselen, daar merk je niks van, alleen als je er op een bepaalde manier op druk.
Maar het beste is om hem er uit te halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou een fistel kunnen krijgen. Dit is een pijpvormige zweer, die vanaf het oppervlakte naar de diepte reikt. Onderin zit de ontsteking. Uit de fistel komt pus. Zeker geen pretje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je lichaam zal zeker gaan reageren met een ontsteking, Tetanus of bloedvergiftiging op zń ergst...
Zo niet dat zweert dat ding er gewoon uit.
Bronnen: