Hoe kun je zorgen dat je minder huilt?

Ik reageer heel vaakl met tranen. Niet alleen bij vervelende gebeurtenissen maar ook als ik heel trots ben of bij een orgasme of als ik heel blij met een actie van iemand ben. Hoe kan dit en hoe kan ik dat verminderen?
Want huilen kost best veel energie.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

In mijn optiek zijn er een aantal redenen waarop je moet huilen. Je verleden speelt daarbij een enorme rol. Als er in je verleden nog erg veel verdriet zit wat nog niet helemaal is verwerkt, dan is vaak dit het verdriet welke eruit wil komen. Naast het verdriet is er ook vaak een 'geluksgevoel' die ook met huilen los wil komen. En het geluksgevoel krijg je bij kern-inzichten die zich openbaren. Maar het kan ook zo zijn dat iemand in een bepaalde 'slachtofferrol' blijft zitten van het verleden. Waarbij huilen dan ook een methode is om als een vorm van 'arme ik' aan energie te komen. Een 'arme ik' huilt bijvoorbeeld sneller als diegene tegenover een 'bullebak' staat. Iemand die via verbaal/non verbaal geweld zijn omgeving beheerst. Het huilen is vaak 'overlevingsmechanisme' die ontstaan is vanuit de jeugd en door het kindje van toen. Het is een vorm van communiceren. Een kindje wat erg klein is had nog niet zoveel middelen om te kunnen communiceren met woorden. --- Om te zorgen dat je minder huilt, zal je meer met je verdriet moeten gaan werken. Welk verdriet is dit? Hoe wordt dit geprikkeld? Is het het kindje in je die huilt? Wat wil het kindje ZEGGEN wat het nu laat zien via huilen? Steun je eigen kindje, maar vooral: praat met je kindje, leer het kindje om te communiceren. Dit kan je doen door zelf te leren communiceren. Door in stapjes te gaan zeggen wat je nu wilt laten weten door het huilen. Wat doe jij als je eigen kind aan het huilen is?

Ik sluit me bij docent aan... Waarom wil je minder huilen? Is energie de enige belemmering? Dan zou ik eerder kijken naar iets wat je meer energie geeft, wanneer je het nodig hebt...

Dat kan je doen door je huilen tegen te houden/weg te drukken. En dat vereist veel oefening: iedere keer als je de tranen voelt opkomen, en liefst nog ervoor: wegslikken. De 4-5 G's: voordat je voelt (Gevoel) denk (Gedachten) je iets. Dat denken moet je veranderen. Op een gegeven moment wordt het een gewoonte. Maar dan is mijn vraag: wat kost meer energie, huilen tegenhouden, of huilen? Wat me opvalt in je tekst is, dat je het woord "heel" 2x schrijft: HEEL trots, HEEL blij .... kennelijk huil je dus niet om het minste of geringste. En daarnaast: waarom een emotie, die kennelijk bij jou past, wegdrukken? Je beleeft dingen zeer intens, bent een gevoelig mens en daar hoort dit bij. Waarschijnlijk lach je ook zeer intens? Jij bent jij en zoals je bent, ben je okee!!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100