Maagkrampen en andere klachten, waar heb ik last van?

Nou, ik heb de laatste maanden last van vele maagkrampen. Elke keer na een voetbaltrainingen of wedstrijd heb ik enorme buikpijn en krampen, heb ook het gevoel dat ik dan naar de wc moet, wat niet zo is. Soms heb ik ook gewoon tussendoor maagkrampen, soms moet ik dan ook naar de wc en soms weer niet.

Ben voor de rest ook regelmatig misselijk, maar dit komt minder vaak voor.

Was er ook paar maanden geleden naar de huisarts mee geweest, die heeft even gevoelt maar hij kon niks raars voelen. En m'n vader zegt dat het waarschijnlijk tussen de oren zit, dat ik veel stress. Dit is ook wel het geval, maar ligt het dan daaraan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het kan inderdaad door stress komen. Waarschijnlijk ben je zo gespannen voor dè wedstrijd dat je de spanning omzet in maagpijn kramp. Ik heb het zelf namelijk ook als ik even ergens over pieker voel ik het gelijk in me maag. Ik zou zeggen probeer niet zo veel na te denken over je voetbal maar kijk maar wat er gebeurt op het veld.

Ben je wel gelukkig in je team, of juist niet. Dat kan ook een rol spelen.

Veel plezier met voetballen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

uit je vraag blijkt onvoldoende duidelijk of je buikkrampen of maagpijn hebt. Dat is een wezenlijk verschil. Kijk eens op http://www.gezondheidsnet.nl/medisch/artikelen/49/maagpijn-en-andere-maagklachten.