Wat is de beste manier Om snel in slaap te vallen zonder gekken pilletjes ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Actief zijn op goeievraag. :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sex: geen twijfel mogelijk!

Het beste antwoord

Vooral niet bezig zijn met dat je MOET slapen. Als je rustig blijft en denkt nou de slaap komt wanneer het komt dan ben je relaxter en val je dus makkelijker in slaap.

Ik heb ooit de tip gekregen om naar mijn neus te kijken in gedachten met mijn ogen dicht. Dan ben je zo gefocust zodat je je niet meer druk maakt dat je niet kan slapen.

Lukt dit ook niet probeer dan een leuk boek te lezen en het verhaal in je gedachte verder af te maken. Als je fantasie de vrije loop neemt dan komt het wel goed. Dan komt de slaap vanzelf wel.

Denk maar zo je bent niet de enige. Heel veel mensen kunnen de slaap niet vatten. Heb je er echt heel veel last van ga dan naar je huisarts.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Ogen dichtdoen ontspannen en naar ke ademhaling luisteren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, die Camiel14;

Flink moe zijn, een wandelingetje in de buitenlucht vóór het slapengaan, warm douchen, vooral geen geestelijk inspannende dingen doen vlak voor bedtijd, warme melk (met honing) drinken (vooral geen koffie!) en, voor wie er aan toe is, een potje seks of masturbatie zijn dingen die vaak worden genoemd als goede en risicoloze hulp bij het inslapen. Risicoloos als die seks dan wel veilig is natuurlijk....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kamille thee werkt erg goed!

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb zelf ook heel erg last van slaapproblemen, maar ik drink heel vaak kamille thee & het heeft bij mij een goede werking..

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb zelf 'goede' ervaringen met TV kijken: een beetje suffe film, dan slaap ik bij het eerste reclameblok :)

Toegevoegd na 16 minuten:
mijn moeder leerde me een kunstje dat ook heel goed werkt:
- verzin 3 jongensnamen die met een A beginnen
- verzin 3 jongensnamen met een B
- met een C

meisjesnamen mogen ook, de meeste mensen komen niet veel verder dan de J :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga in je bed liggen en ontspan je helemaal. Concentreer je op een punt dat je voelt en val langzaam in slaap......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is dat veel mensen geen level 2 zijn, maar anders had je al 1000 slechte duimen
Mogelijkheid A:
Je gedachten Bewust focussen op Rust en Slaap.

Mogelijkheid B:
Visualiseer je een scène waarin je lekker ligt te slapen en jouw brein pikt de boodschap wel op.
Vertrouw er op dat jouw brein heel efficiënt reageert op hetgeen jij in gedachten de revue laat passeren.

Mogelijkheid C en D:
Sommige mensen vallen sneller in slaap als ze lezen of TV kijken.

Dit is dus iets wat jij zelf zal moeten uittesten want hetgeen voor de ene werkt heeft soms een averechts effect bij de andere.

Slaap zacht vannacht ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet achter je computer zitten vlak voor het slapen gaan :) Ga beter wat TV kijken, naar het meest vervelende programma. Als je voelt dat je moe wordt, recht naar bed! Zorg dat je tanden al op voorhand gepoetst zijn, want als je dat nog moet doen ben je terug klaarwakker.
Zo doe ik het, en het werkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een glas warme melk voor het slapen gaan helpt onze kinderen heel erg goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drink slaap thee of ontspanning thee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik niet kan slapen masturbeer ik een keer.
Daar kan geen kamille thee tegen op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik zelf al een kleine 12 jaar doe is, koptelefoon op en lekker naar lekkere relaxte muziek luisteren.
Zet de muziek niet te hard, anders schrik je wakker van overgangen in de muziek.
Suc6 verder.

Ps: welterusten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-Tip: minstens een halfuur voor je gaat slapen niks inspannends meer doen (zoals bijv. huiswerk maken, ruzie maken, computeren of tv-kijken).
-Melatonine kan ook goed helpen. Dit zijn wél pilletjes, maar aangezien het een lichaamseigen stof is, heeft het over het algemeen geen bijwerkingen. Volgens mij kun je er bij je apotheek naar vragen (die heeft ze in sterkere concentraties), of ze in de supermarkt kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel veel goeie antwoorden heb ik al gezien. Maar wat ook echt goed helpt wanneer je niet slapen kunt is deeltje voor deeltje van je lichaam totaal ontspannen.
Begin bij je tenen, zodra je deze echt helemaal ontspannen hebt ga je naar je voeten, dan je enkels, en zo ga je steeds een stukje verder omhoog. Vaak slaap ik al voordat ik bij mij knieën ben.