Wat kan ik doen bij uitwendige aambeien?

Ik heb sinds deze week weer ontzettend veel last van uitwendige aambeien. Heb hier zalf voor maar ik blijf zitten met de pijn. Heb verschillende dingen geprobeerd:

Zitbad
Terugduwen
Ijsblokjes

Maar dat helpt of maar heel even, of helemaal niet.
Ik word zo langzaam gek van de pijn en het onprettige gevoel. Ik ga de deur niet uit en blijf nu de hele dag thuis.

Alle hulp is meer dan welkom! Bedankt alvast

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (4)

ga maar eerst de komende dagen vezelrijk voedsel eten, en niet persen als je op toilet zit voor de grote boodschap..blijf wel de zalf smeren, na een paar dagen word het wel minder..

Toegevoegd na 2 minuten:
ik heb een stuk opgezocht misschien wel even goed voor je...

http://www.helendemeesters.nl/aambeien.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goede stoelgang en zachte ontlasting kunnen aambeien voorkomen en de genezing bevorderen;
Vezelrijke voeding (zemelen, volkorenprodukten, rauwkost en fruit zoals pruimen, abrikozen, appels met schil) kan de stoelgang verbeteren.
Veel drinken (6-8 glazen vocht per dag) en voldoende lichaamsbeweging maken de ontlasting zachter;
Houd verder de ontlasting niet te lang op en pers niet hard.
Maak na de stoelgang de anus schoon met water en dep hem droog, bijvoorbeeld met zacht toiletpapier of watten.

Welke middelen kunt u gebruiken?

Er zijn geen middelen die aambeien echt genezen, maar wel middelen die de symptomen van jeuk en pijn verminderen.
Als de aambeien niet bloeden en bij geringe klachten kunnen crèmes en zalven met een samentrekkende werking de zwelling tegengaan, deze bevatten zinksulfaat of zinkoxide. Als de aambeien niet bloeden bij pijn en jeuk, kunt u een verdovende crème of zalf met lidocaïne gebruiken.

en raadpleeg je huisarts.
fremar
12 jaar geleden
Uitwendige aambeien zijn heel vervelend, maar goed te behandelen. Je geeft zelf al aan dat je allerlei dingen hebt geprobeerd, maar een product dat bij uitwendige aambeien kan helpen is Hemoclin. Mocht dit niet helpen, schroom dan niet om naar de huisarts te gaan. Je hoeft je niet te schamen, want hij ziet het ongetwijfeld vaker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn allerlei zalfjes in de handel, en als dat niet werkt, kun je je huisarts vragen om een lidocaïnezalf, dat verdooft wat meer. Zorg verder voor een soepele stoelgang. Als alle hier eerder gegeven adviezen zoals vezelrijk eten, ruim voldoende drinken en genoeg beweging niet werkt, kun je je huisarts vragen om een mild laxeermiddel. Dit voorkomt in elk geval dat het probleem erger wordt, en zal de klachten eerder doen afnemen.

Wil je echt van je aambeien af, dan zul je naar je huisarts moeten gaan. Die zal je waarschijnlijk doorverwijzen naar een dermatoloog, MDL-arts of chirurg die proctologie als specialisme heeft, en dus specifiek anale problemen behandelt. Dat kan dmv inspuitingen, afbinden met elastiekjes, en afhankelijk van de ernst nog wat andere methoden. Tenzij je echt hele grote aambeien hebt, hebben we het over echt hele kleine ingreepjes.

Bedenk dat aambeien vaak een tijdje heel vervelend zijn, en na een paar dagen of paar weken de klachten vaak afnemen. Als je echt last blijft houden en je klachten zo enorm hinderlijk blijven, kun je het beste even bij je huisarts langsgaan.