Van schudden wordt hij niet koud, WEL van spuiten (ik ga er van uit dat je het over een spuitbus hebt, een roller of stick wordt niet koud van schudden en ook niet van gebruiken)

Dat komt door de expansie. De deo zit er onder druk in en als je op het knopje drukt gaat een deel van die druk eraf.

Dat heet expansie en zorg voor afkoeling

Zo werkt bijv ook je koelkast EN bijv die gaspatronen om slagroom mee te maken, die kun je echt niet beetpakken na gebruik, die zijn ver onder nul (door het leegspuiten)
Summo
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb net even getest maar zonder schudden is hij net zo koud als met schudden hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom een min? geen motivatie??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik niet gegeven, maar ik merk weldegelijk verschil als ik schud.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook geen min van mij, maar ik merk ook dat de deo-bus kouder wordt als je schudt.
Of je het schud of niet, denk dat,
dat het zelfde blijft.
Maar het koude komt van
de alcohol, die er in zit.