Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Dat ligt eraan hoe dat kind begeleid wordt. Een kind dat niet weerbaar is en aan zijn lot wordt overgelaten, zal ook niet weerbaar worden. Dat zal daardoor later ook moeite kunnen hebben met voor zichzelf op te komen, en met zich staande houden in de soms harde maatschappij. Hoeft niet zo te zijn, iemand kan ook op een plek terecht komen waar hij geen last heeft van zijn mindere weerbaarheid.
Een kind dat op een goede manier gestimuleerd wordt, zal steeds weerbaarder worden en zich ook later gemakkelijker kunnen redden.
Een kind kan op veel verschillende manieren worden begeleid en een niet-weerbaar kind betekent niet automatisch een niet-weerbare volwassene.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die zal tegen een hoop narigheid op lopen.
Er komen in je leven natuurlijk veel dingen
voor die niet van een leien dakje gaan
Waar je stevig voor in je schoenen moet
staan, ja je kan zo veel bedenken waarom
weerbaar moet zijn in het leven.
Dus je zal het erg moeilijk krijgen en
misschien wel psygische problemen
krijgen.
In ieder geval lijkt het mij geen fijn leven
worden voor zo,n kind, de wereld is al zo
hart, en ik denk dat het nog veel erger zal
worden..
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Het kind zal later hier ook moeite mee hebben.
Als niemand je leert hoe je weerbaar kan zijn, zul je dit ook nooit weten.
Met grote kans dat het later een "voetveeg" wordt.
Uiteraard zijn er manieren om het kind te stimuleren weerbaarder te worden.'
Bijvoorbeeld een cursus voor jezelf op komen deze zijn er voor kinderen als voor ouders om een kind hierin te prikkelen :
http://www.praktijkschrijer.nl/Opkomen%20voor%20jezelf%20-%20MOOI!.pdf

Op latere leeftijd zijn er natuurlijk veel meer assertiviteitstrainingen te volgen, maar eigenlijk is het belangrijk dat deze op latere leeftijd niet nodig zijn.

Een kind moet natuurlijk kind zijn, maar opkomen voor je eigen is erg belangrijk.

Vaak komt het ergens vandaan, heeft het kind een vader of moeder die ook niet echt weerbaar is? Of een broertje of zusje waarvan het "voorbeeld" wordt overgenomen?

Een simpel "gewoon van je afslaan" zoals vroeger werd gezegd werkt niet.
Ik ben zelf als kind erg gepest omdat ik niet weerbaar was.
Ik ben inmiddels 27 en nog steeds draag ik dit bij me.
Het heeft bij mij als gevolg gehad dat ik op mijn 16e gestopt ben met school (na middelbare diploma) omdat ik simpel weg niet meer "durfde" en geen zin had in nog 4 jaar ellende.
Nu ik 27 ben zit ik weer op school en had het er best moeilijk mee om hier heen te gaan.
Laatst was er naast nog 1 klasgenootje een plekje en "had deze liever niet dat ik ernaast kwam zitten" toen ik ging zitten werdt dit duidelijk verteld, ik ben ervoor naar het toilet gegaan waar ik heb zitten huilen als een klein meisje, alles kwam weer terug.
Hoe stom dit ook klinkt. Het is gewoon een voorbeeld van hoever zoiets door kan sluimeren, zonder dat je het zelf weet.

Succes en maar gauw op training ;-)

Groetjes,
Muffin05

Toegevoegd na 1 minuut:
PS ik ben nu wel weerbaar hoor, sta prima mijn vrouwtje, maar moest toch even slikken toen ik afgewezen werd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing