Hoe kom/vermijd ik stoppels op m'n benen na het scheren?

Als ik me benen scheer, heb ik altijd van die stoppels, dan wil ik soms in een korte broekje gymmen maar dat gaat dan niet omdat ik me voor me benen schaam.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (5)

Een goed scheermes kopen en anders laten harsen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer eens te waxen ipv scheren. De pijn valt wel mee (vind ik) en de haren komen dunner terug en voelen niet zo hard aan als stoppels. Je zou ook kunnen epileren maar dat is wel wat pijnlijker.
na het ontharen ook altijd een creme gebruiken die de haargroei remt en de huid mooi zacht maakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer het met ontharingscreme, dan heb je ook geen stoppels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, stinken doet het absoluut, maar het werkt prima bij mij
als nieuwe scheermesjes niet goed genoeg zijn zou je misschien beter kunnen gaan sparen voor een epilator (je hebt al redelijk goedkope bij de kijkshop als ik me niet vergis)

Een epilator lijkt op een scheerapparaat maar inplaats dat de haartjes worden afgesneden/afgebroken boven de huid, worden de haartjes met haarzakje en al eruit getrokken omdat er allemaal kleine pincetjes op die epilator zitten.
Het heeft dus eigenlijk hetzelfde effect als harsen maar het is veeeel minder pijnlijk en op den duur ook goedkoper want je schaft 'm 1 keer aan...(scheermesjes en hars-spullen blijf je elke keer opnieuw kopen)

Het voordeel van de haartjes er helemaal uittrekken is dat de haartjes na elke keer steeds dunner worden en hoe dunner ze worden, hoe makkelijker ze te verwijderen zijn.

mocht je een epilator aanschaffen dan wil ik je aanraden om het apparaat gewoon tegen je huid aan te drukken net als dat je dat met een scheermesje zou doen....de eerste keer kan het een beetje eng of raar zijn en dan heb je misschien de neiging om het apparaat niet met je huid in aanraking te laten komen maar dat maakt het trekken aan de haartjes erg pijnlijk.
Als je het pijn vindt doen moet je je huid even goed koud maken! na een aantal keren je benen op deze manier te hebben onthaard zal het steeds makkelijker en minder pijnlijk gaan :)

succes!

Toegevoegd na 37 seconden:
http://www.kijkshop.nl/product/32541/4875-5366-4950/persoonlijke-verzorging/ontharing-dames/epilators/bestron-epilator-ac930/

dat is de link naar de goedkoopste epilator van kijkshop
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na het scheren, schrubben, en daarna weer scheren...
Maar epileren werkt het beste...