Weet iemand hoe je van nagel bijt af kan komen behalve bijtex dat helpt. Bij mij niet

Ik nagel bijt al ruim 3-2 jaar ongerveer en ik wil er van af komen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (5)

als je een meisje bent je nagels lakken ;) geeft een vieze smaak en is niet gezond om binnen te krijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha noudan zou het moeten lukken toch?;)
Aan je naam te zien gok ik dat je een dame bent. Waarom probeer je niet eens een tijdje nepnagels? Daar zul je niet zo snel op bijten en dat geeft je de kans je gewoonte af te leren. Je kunt dit bij een schoonheidsspecialiste laten doen zodat ze langere tijd blijven zitten, maar je kunt ook bij de drogist setjes kopen die je zelf met lijm aanbrengt. Die kosten ongeveer een tientje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat phoenixx al zegt, nagels lakken als je een meisje bent, er is ook speciale doorzichtige nagellak speciaal voor nagelbijters: niet ongezond, maar ontzettend smerig.

Voor jongens kan je ook pleistertjes of plakband om je vingers doen. Als iemand vraagt waarom, gewoon zeggen dat je wilt stoppen met nagelbijten: de meeste mensen vinden het goed als je wil stoppen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat mij heeft geholpen is heel bewust nagels te gaan bijten. Dus steeds als ik het deed, heel erg goed voelen hoe dat voelt: die nagel tussen je tanden, het eraf bijten of scheuren, erop kauwen als je dat doet, proeven hoe het smaakt, luisteren welke geluiden je dan maakt, kijken in de spiegel als je ermee bezig bent. Met zoveel mogelijk zintuigen dus.
Op een gegeven moment vond ik het zelf onprettig worden: de smaak vond ik opeens vies, en dat maffe geknak en het zag er zo totaal idioot uit in de spiegel.... en zo zien mensen je dus ook.....
Ik ben er al jaaaaaaaaaren vanaf!
Succes!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook aardig lang op mijn nagels gebeten. Ben er sinds kort vanaf doordat ik bijna elke dag mijn nagels heel kort knip en de huid aan de zijkant van mijn nagel ook ( doet geen pijn als je het voorzichtig doet). Er valt zo simpelweg niets te buiten en na een tijdje begon mijn mond dit ook te merken en besloot hij te stoppen.

Wat ook kan helpen is veel kauwgom eten, maar daar ben ik mee gestopt omdat mijn kaken dat niet meer trokken.