Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor manieren zijn er om je geaardheid te ontdekken?

In verband met mijn studie (creatieve therapie drama) onderzoek ik homoseksualiteit; ik heb hier al een heleboel vragen over gesteld op goeievraag. Veel antwoorden zijn enorm behulpzaam/inspirerend geweest, en daarom bij deze veel dank aan iedereen die mijn vragen hebben beantwoord!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik denk dat er maar één manier is om te ontdekken of je wel of niet homosexueel bent, en dat is door verliefd te worden op iemand van het zelfde geslacht.

Daarnaast denk ik dat homosexualiteit net zoiets is als links- en rechtshandigheid ; er zijn twee hoofdstromen, maar bijna niemand is 100 % het een of het ander ; in iedereen schuilt een latent stukje aantrekkingskracht voor het eigen geslacht, of dat nu maar een miniem 1%je is, of een hele dikke 80 %.

Naast biologische processen spelen ook levenservaringen een rol in je sexe-identiteit, en kan voor sommige mensen in de loop van hun leven de balans 'doorslaan' naar de 'andere kant'.

Toegevoegd na 1 minuut:
Veel mensen die ergens rond het midden zitten met hun gevoelens, zijn vaak langer bezig met hun zoektocht en moeten een beetje uitproberen / experimenteren waar ze zich het meest thuisvoelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik heb naar het plaatje gekeken en nu weet ik het: ik ben een macho. ;))
Dat ik dan toch vrouwelijke kanten heb lijkt misschien verwarrend, maar vrouwen vind ik toch leuker dan mannen; ze zijn alleen soms ook venijniger.
Mijn bijdrage wat betreft homoseksualiteit kan dan ook maar beperkt zijn.
Je kunt proberen je een voorstelling te maken over hoe het zou voelen met iemand van een ander- of het zelfde geslacht(brr) te vrijen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk niet dat dat zo moeilijk is als je eerlijk bent tegenover jezelf en naar je gevoelens durft te kijken en luisteren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het antwoord op je vraag staat waarschijnlijk op deze pagina.
Link.
http://www.ouders.nl/seks/lseks302.htm
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 goed advies
Je eigen gevoel is bepalend en niets anders... En dat weet je, dat voel je... Er is niets dat dat gevoel bepaald anders dan je geaardheid...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er lijkt me slecht één manier te zijn en dat is je gevoelens volgen en er aan toegeven.Vroeg of laat gebeurt dat toch.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding