Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe komt het dat je geen last hebt van je eigen snurken, maar je partner er wakker van wordt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
747

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ik las toevallig afgelopen week een stukje ergens, in de krant denk ik, dat je wel wakker wordt van je eigen snurken, maar dan onmiddellijk weer inslaapt. Delast die je er van hebt is dus verwaarloosbaar
(Lees meer...)
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
`t was in de laatste Quest 8-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, daar herken ik het ook van. Je wordt er wel wakker van (je hebt er dus wel degelijk last van), maar je valt gelijk weer in slaap daarna. En als je wakker blijft, vergeet je vaak waarom je wakker ben geworden.
anneliez
12 jaar geleden
die heb ik niet gelezenvolgens mij, maar t kan daaruit overgenomen zijn
Je zou denken dat je niet wakker zou worden van je eigen gesnurk, maar alleen van dat van een ander. NIets is minder waar, want je wordt wel wakker van je eigen gesnurk, alleen merk je dat niet. Omdat het geluid stopt zodra een snurker wakker schrikt, blijft hij maar een fractie van een seconde wakker. Daarna val je gelijk weer in slaap.

Mensen die bij je in de buurt slapen, blijven jouw gesnurk wél horen als ze er wakker worden. En hoe langer ze wakker zijn, hoe moeilijker het is om weer in slaap te vallen. En daarom heb je er zelf geen last van, maar je partner wel! Hij wordt even wakker, maar kan niet meer in slaap komen.
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat je het niet hoort, omdat je slaapt, en als je wakker wordt snurk je niet meer, dus dan hoor je het ook niet meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ehh... ik ben echt wel eens wakker geworden van mijn eigen gesnurk. Maar dat was meer omdat ik op een "niet slapen tijd" was ingedommeld.
Verder heb ik geen idee, volgens mij word ik er niet wakker van als ik echt slaap.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding