zijn bh's met beugels slecht?

ik wil graag een bh met beugel kopen want dat lijkt me fijner zitten, maar mijn moeder zegt dat dit slecht is voor je borsten. Ik heb cupmaat a75 en ben 13 jaar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (4)

Slecht? Ik zou niet weten waarvoor die slecht zijn? Geeft je moeder daar ook een reden toe? Ik vind beugel bh's mooier zitten bij vrouwen. De borsten zitten dan steviger.
Bij een niet beugel bh heb ik zelf altijd het gevoel dat ze meer 'hangen'.

Toegevoegd na 5 minuten:
Oja wat wel zo is, misschien dat je moeder daarmee in de war is, is dat het KAN zijn dat als je een beugel bh draagt tijdens zwangerschap. De bh de melkkliertjes dicht kan drukken. Dat kan soms gebeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zijn niet slecht. Het voordeel van zo'n beugel is dat er iets meer vorm in komt. Maar met een A-cup zul je daar weinig van merken. Als je het eens wil uitproberen, kun je er gerust eens eentje kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nog nooit gehoord dat een bh met beugel slecht zou zijn voor je borsten.

En ik kan het weten.
Ik draag namelijk al bijna 50 jaar een bh en altijd, echt altijd met beugel!
Alleen de speciale sport-bh's die ik gehad heb
waren zonder beugel.
En de voedingsbh's die makkelijk waren voor het geven van borstvoeding, die hadden ook een voorsluiting en geen beugel.
Maar voor de rest altijd.

Beugels geven extra veel steun en dat kun je bij een cupmaat 75 goed gebruiken.

Wel heel belangrijk dat de bh goed past en goed zit.
Koop dus niet zomaar iets van het internet,
maar ga passen in een goede winkel.
Op een gegeven moment krijg je dan wel door
hoe een echt goed passende bh hoort te zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Momopyolo, is 75 een cupmaat? Als niet-gebruiker meende ik dat 75 de "onderborst"omvang is en afhankelijk van dat getal de met een letter aangeduide cup in groottte kan varieren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hajete heeft gelijk.. Het is een heel rare fout. Zeker omdat je met 75A sowieso geen extra ondersteuning nodig hebt... vreemd.
Je hebt bij beugel bh's goede en slechte. Ik denk eerder dat jouw moeder wilt aangeven dat het voor een meisje van 13 jaar echt niet nodig is om een beugel bh te kopen.
Als je borsten op een gegeven ogenblik zwaarder worden dan is dat anders maar met een a cup heb je eigenlijk geen beugel bh nodig.