Kan buikpijn/ krampen op buikgriep duiden of is het iets anders als het langer dan 4 dagen duurt?

Ik ben sinds vorige week woensdag goed ziek.
Eerst begon het met overgeven en hoofdpijn maar de dag erna donderdag dus begon het met buik krampen. Vrijdag ben ik naar de huisarts geweest en ik heb medicijnen gehad tegen maagzuur Omeprazol of zoiets. Hij zei dat als ik na 10 dagen nog niet beter was dat ik terug moest komen en dat ik buikgriep heb. Ik hoef niet meer te overgeven hoef ook niet constant naar wc maar heb nog wel last van buikpijn precies midden in mijn buik lijkt het en zodra ik wat eet ben ik ook een beetje misselijk en moet toch vaak boeren en opprispringen. En mijn spieren aan de zijkant vna mijn bovenlichaam doen ook pijn. Ik vraag me af is dit normaal voor buikgriep of is er iets anders aan de hand. Vooral omdat het nu al bijna 1 week duurt. Iemand ervaring hiermee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7K

Het beste antwoord

Buikpijn, misselijkheid en diarree kunnen een week tot wel twee weken aanhouden en zonder behandeling toch vanzelf weer overgaan. Zal ik je de lijst mogelijke bijwerkingen van omeprazol eens geven? Niet om je huisarts in diskrediet te brengen maar om jou zelf eens te laten overwegen of het middel misschien erger zou kunnen zijn dan de kwaal:

Vaak (1-10%): misselijkheid, braken, diarree, obstipatie, buikpijn en flatulentie.

En nog veel meer maar dat moet je verder maar even naast je neerleggen of nalezen via onderstaande url. Eerlijk gezegd zou ik stoppen met die omeprazol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me ook beter. Ik zie op dit moment ook niet het nut meer van de maagbeschermer.

Andere antwoorden (1)

Je klachten zullen wel met buikgriep te maken hebben. Meestal is de infectie na een paar dagen over, maar soms duurt het langer. Het kan zelfs een paar weken duren voordat de stoelgang weer helemaal normaal (vast) is, dus dan kan je ook nog buikpijn hebben.

Het belangrijkste wat je nu moet doen is zorgen dat je niet uitdroogt. Over het algemeen kan worden aangehouden, dat je iedere keer nadat je diarree hebt gehad minstens 200 ml water moet drinken. Als volwassene kun je best een dag zonder eten, maar probeer toch weer zo snel mogelijk normaal te gaan eten en blijf altijd drinken, ook al eet je niet.

•Als de buikpijn erger wordt ga dan terug naar de huisarts!